مدیر کل زندان‌های کرمانشاه: آموزش در تغییر نگرش زندانیان موثر است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه گفت: آموزش در تغییر نگرش مددجویان و پذیرش هنجارهای اجتماعی موثر است.

به گزارش تفسیری ایسنا – منطقه کرمانشاه، اژدر اسدبیگی در نشستی با حضور مسئولان فرهنگی اداره کل و زندان مرکزی ضمن بررسی عملکرد و فعالیت واحد فرهنگی این مرکز بر لزوم توسعه و گسترش فعالیت‌های آموزشی و غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان تاکید نمود.

وی ادامه داد: اغلب رفتارها ریشه در فرهنگ دارد و هر چقدر فرهنگ غنی‌تر باشد رفتارها اصولی‌تر و صحیح‌تر خواهد بود.

مدیر کل زندان‌های کرمانشاه افزود: بعضی از رفتارها و رویکردها ناشی از باورها و فرهنگ‌های غلط است لذا باید با شناسایی نقاط ضعف در جهت تقویت باورها و ارتقای فرهنگ عمومی گام برداریم.

اسدبیگی اظهار نمود: فرهنگ‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و بر شکل‌گیری شخصیت و جهت‌دهی به رفتارها تاثیرگذارند و به طور کلی شخصیت اجتماعی متاثر از فرهنگ عمومی هر جامعه است.

وی با اشاره به مشکلات مددجویان و طرز تفکر و نگرش آنان به مسائل اجتماعی، ایجاد بستر مناسب آموزش در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علوم دینی و قرآنی، هنری، حرفه‌آموزی و … را در تغییر نگرش و پذیرش هنجارهای اجتماعی بسیار حائز اهمیت دانست.

مدیر کل زندان‌های کرمانشاه خاطرنشان نمود: ترویج فرهنگ دینی و نماز بالاترین تاثیر را در اصلاح و تربیت و خودشناسی مددجویان دارد و باید محوریت دینی برنامه‌های مشاوره و روان‌درمانی بیش از پیش تقویت شود.

اسدبیگی یادآور شد: اداره فرهنگی رسالت خطیری در خصوص آگاه‌سازی و آموزش مددجویان در زمینه‌های مختلف علوم کلاسیک، فرهنگی، دینی، هنری، تربیتی، مطالعه و کتابخوانی و پاسداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی بر عهده دارد و برای تحقق اهداف تبیین شده باید دعوت از کارشناسان مجرب و به ویژه علما و روحانیون در حوزه‌های مختلف دینی برای آموزش و بیان مطالب دینی به نحو شایسته‌ای مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.