مذاکرات بغداد بیانگر مواضع اصولی مدیریت نظام و پایبندی به ارزشهای دینی است

به گزارش ایرنا، آیت الله ‘عباس واعظ طبسی’ روز چهارشنبه در مراسم افتتاح بنای مجتمع فرهنگی قدس در مشهد گفت: این مذاکرات همچنین نشان دهنده موضع انفعالی آمریکا و غرب در مقابل ایران است.

وی اظهار امیدواری کرد که این نگاه واقع بینانه بیشتر در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی اظهار داشت: اگر رسانه ها و روزنامه ها به عنوان یک معلم، راهنما و نگهبان مبانی دینی و ارزشی عمل کنند، دولتمردان، دستگاههای سیاستگذاری، مدیران و سایرین با وجود چنین جرایدی قطعا بیشتر مراقب اهداف، برنامه ریزیها و رفتارشان خواهند بود.

آیت الله واعظ طبسی گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران زمینه فعالیت و کار برای نویسندگان، گویندگان، قلم زنان و هنرمندان را برای سرمایه گذاری بزرگ به نفع ارزشهای معنوی و صلاح این کشور و نظام فراهم کرده لذا با وجود چنین امکاناتی اگر قصور و تقصیری از سوی این افراد در فعالیتهای تبلیغی وجود داشته باشند، عذرشان موجه نخواهد بود.

وی اظهارداشت: سخن و موضع گیری گوینده و نویسنده، مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد لذا رسالت نویسندگان و گویندگان ما این است که از این تاثیرگذاری استفاده کرده و مطالب سودمند را که می تواند در تربیت جامعه بخصوص نسل جوان و نوجوان موثر باشد ارائه دهند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین به حضور در برخی جلسات اشاره کرد و تصریح کرد: حضور در جلساتی که برخلاف فکر و اندیشه جامعه دینی است به نوعی تایید آنها تلقی می گردد لذا بر نویسندگان و گویندگان بخصوص آنهایی که چهره های مطرح در جامعه می باشند هرگز جایز نیست در این نوع مجالس حضور یابند.

آیت الله واعظ طبسی با بیان اینکه امروز زمینه کار فراهم است اما گاهی دچار غفلت، غفلت زدگی و فراموشی شده و از فرصتها استفاده نمی کنیم افزود: رسانه ها و روزنامه ها بخصوص روزنامه قدس باید معلم، راهنما و نگهبان ارزشهای اسلام و نظام و مبانی فری جامعه بوده و در این راه تلاش کنند.

وی گفت: روزنامه باید معلم باشد یعنی با قلم خود در قالب هنر و طنز ، نقد و خیرخواهی، اطلاعات علمی ، عمومی و فرهنگ عمومی و درک مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، آگاهی افراد جامعه را افزایش داده و فرد با ورق زدن صفحات آن احساس کند آگاهی هایش نسبت به روز گذشته بیشتر شده است.

آیت الله واعظ طبسی ضمن قدردانی از تلاش دست اندرکاران رسانه ها، روزنامه ها و ارباب جراید به دلیل فعالیت خوب آنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، خطاب به آنها اظهار داشت: هر چند کار شما بی اشکال نبوده، اما باید تلاش کنید تا از مبانی فکری جامعه نگهبانی و حراست کرده و زیر بنای اندیشه دینی جوانان و نوجوانان را مستحکم ساخته و ضمن کمک به رشد یقین آنها باورهای دینی و امید به آینده را در آنان تقویت کنیم.

وی بابیان اینکه رسانه ها و روزنامه های ما باید افق باز و پیشرفت های نظام را با قلمی دلنشین و به دور از تهمت و توهین به تصویر بکشند افزود: امروز انقلاب اسلامی برای اسلام و تشیع کم کار نکرده است اما انعکاس آن بر عهده رسانه ها و روزنامه ها است.

وی تصریح کرد: اگر امسال سال تولید ملی و توجه به سرمایه ایرانی است روزنامه ما باید توان و قدرت ترغیب و تشویق سرمایه گذار در جهت خدمت به مردم ، جامعه و تولید ملی را داشته باشد تا آنرا به کار گرفته و در جهت تحقق نامگذاری امسال تلاش کند.

وی گفت: روزنامه باید سنگر حق ، حقیقت و ارزشهای معنوی بوده و با شجاعت و صراحت حرف خود را دردفاع از دین و ارزشهای نظام در برابر قدرتهای بیگانه بزند که برای این مهم یک روزنامه نگار، مدیر مسوول، سردبیر و کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند نباید مدیون هیچ تفکر سیاسی و هیچ جریانی باشند.

آیت الله واعظ طبسی بابیان اینکه روزنامه های ما باید از سیاستی که با نگاه رهبر معظم انقلاب گرفته می شود، تبعیت کرده و در چهارچوب آن قلم بزنند اظهار داشت: روزنامه نگاران ما و فعالان این حوزه باید بدانند در چه زمانی نقد باید تند و در چه مواقعی حمایتی بوده و یا در چه مواقعی باید وارد برخی مقولات شوند.

وی با بیان اینکه ما در موارد یاد شده تعارفی نداریم افزود: جامعه ما جمهوری دارای حکومت اسلامی است لذا باید همه چیز در چهارچوب مصلحت نظام نوشته شده و در جهت ثبات، انضباط، قانونگرایی و پایبندی به قانون کار کرد.

وی تصریح کرد: مردم را باید در جریان همه وقایع قرار داده و اطلاعات آنها را در بخشهای مختلف افزایش داد اما این مهم مشروط به این است که جامعه را متشنج نکرده و در این راستا اعتماد مردم را نیز به روزنامه خود جلب کنید.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران قویترین جریان فکری دنیا بوده و طرز فکر، فرهنگ، اخلاق و تمدن آن مورد توجه جهانیان است و همه فشارها بر ما نیز از همین جهات وارد می شود لذا بر رسانه و روزنامه ها است که اطلاعات درست را به جامعه ارائه داده و امید مردم را افزایش دهند.

آیت الله واعظ طبسی معرفی الگوهای علم، معنویت، ادب و انسانیت را در این عرصه از سوی روزنامه ها لازم دانست و افزود: در این زمینه آشنایی با اهل بیت(ع) باید در الویت کار شما قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید براینکه روزنامه ها باید ضمن حمایت از تولید، مردم را به استقلال اقتصادی ترغیب کنند گفت: روزنامه ها همچنین نباید در برابر کسانی که مواضعشان نسبت به نظام جمهوری اسلامی دارای ابهام است شخصیت سازی و چهره سازی کرده و آنها را بزرگ کنند./۲

۷۴۹۱ /۶۶۴/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۰۶۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.