مذاکرات هسته‌ای به‌زودی آغاز می‌شود

ایران > سیاست‌خارجی– گروه سیاسی:
همزمان با تصویب تحریم‌های یکجانبه علیه ایران در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که به‌زودی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ از سر گرفته خواهد شد.

ایران و گروه ۱+۵ از فروردین‌ماه امسال سه دور در استانبول، بغداد و مسکو به‌صورت رسمی مذاکره کرده‌اند. این سوای مذاکراتی است که در سطح کارشناسان در استانبول و دیدار اشتون و سعید جلیلی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان در همین شهر داشته‌اند. بعد از دیدار اشتون و جلیلی در استانبول، ‌ ‌نیویورک تایمز از پیشنهاد ۹ماده‌ای ایران به غرب خبر داده بود که مقامات کشورمان تکذیبش کردند.

کاترین اشتون پیش از شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، در پاسخ به پرسشی درباره امکان ازسرگیری مذاکرات با ایران گفته که «قطعاً. فضا برای دیپلماسی همچنان وجود دارد». سخنان اشتون برای ادامه مذاکرات با ایران اما در حالی صورت گرفته است که نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تصویب بسته تحریمی جدیدی علیه ایران و افزایش فشارها به ایران همراه بود؛ رویکردی که تمایل این اتحادیه برای حل وفصل مسئله‌ای هسته‌ای پای میز مذاکرات را با تردید همراه می‌کند. این تحریم‌ها بخش‌های مالی، تجارت، حمل‌ونقل و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.