مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ آغاز شد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ صبح روز دوشنبه در ژنو و در ادامه مذاکرات قبلی از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هیات‌های کارشناسی ایران و ۱+۵ در راستای رسیدن به برداشت مشترک برای تعیین ساز و کار اجرای توافق ژنو در هفته‌های قبل مذاکره کردند، اما این مذاکرات تاکنون به نتیجه نرسیده است.

حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه سرپرست هیات ایرانی و استفان کلمنت، معاون کاترین اشتون از سوی اتحادیه اروپا در این مذاکرات حضور دارند.

همچنین کارشناسان هیات‌های ۱+۵ نیز در مذاکرات شرکت کرده‌اند.

سیدعباس عراقچی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد که مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ صبح روز دوشنبه برگزار می‌شود و یک روزه است.

به گزارش ایسنا با توجه به در پیش تعطیلات سال نو میلادی ادامه مذاکرات کارشناسی در هفته جاری از روز سه‌شنبه به بعد امکان‌پذیر نبوده و هیات ۱+۵ به پایتخت‌هایشان باز می‌گردند.

این مذاکرات کارشناسی در دور نخست در وین برگزار شد و پس از آن مذاکرات در ژنو در هتل اینترکنتیننتال دنبال شد.

این مذاکرات ساعت ۸:۳۰ امروز آغاز شد و چنانچه جمع‌بندی‌ها و گفت‌وگوها به نتیجه نرسد پس از تعطیلات سال نو مذاکرات دنبال می‌شود.

عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره کننده همچنین پیش از این اعلام کرده بود اگر مذاکرات کارشناسی برای رسیدن به جمع‌بندی به گفت‌وگو در سطوح بالاتر نیاز داشته باشد این گفت‌وگوها می تواند در سطح بالاتر (معاونان وزیران خارجه) برگزار شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.