مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ عصر امروز ادامه می‌یابد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
مذاکرات هیأت‌های کارشناسی ایران و ۱+۵ عصر امروز (چهارشنبه) ادامه می‌یابد.

یک مقام مسئول با اعلام این خبر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ در راستای رسیدن به درک مشترک از توافق ژنو برای اجرای درست با کمترین اختلاف نظر روز سه‌شنبه برای بیش از ۱۰ ساعت در دو نوبت صبح و عصر در محل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: در مذاکرات کارشناسی هیچ سندی قطعی نخواهد شد بلکه نتایج گفت‌وگوها به پایتخت‌ها منتقل شده و سپس دربارهٔ آن تصمیم‌گیری می‌شود. این مذاکرات صرفا برای کم کردن فاصله‌ها دربارهٔ چگونگی اجرای توافق ژنو میان ایران و ۱+۵ است تا در زمان اجرا با مشکل مواجه نشویم.

وی هم چنین احتمال داد که مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ روز پنج‌شنبه نیز ادامه یابد.

علاوه بر نشست عمومی میان هیأت‌های کارشناسی ایران و ۱+۵، مذاکرات تخصصی و کارشناسی‌تر در بعضی زمینه ها از جمله تعیین سازوکار نقل و انتقال پولی و بانکی میان دو هیات مذاکره کننده برگزار شد.

هم چنین در مذاکرات عصر روز سه شنبه نمایندگان آژانس در گفت وگوهای کارشناسی ایران و ۱+۵ حضور یافتند.

بر اساس توافق ژنو آژانس بین المللی انرژی اتمی در بخش “نظارت های بیشتر” مسوول راستی آزمایی از اقداماتی است که ایران در بخش های هسته ای خود اجرا خواهد کرد.

مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ از روز دوشنبه ۱۸ آذر در وین آغاز شده است.

حمید بعیدی نژاد، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه و عضو تیم مذاکره کننده ایران ریاست هیات ایرانی را در مذاکرات کارشناسی برعهده دارد.

هم چنین استفان کلمنت دستیار کاترین اشتون نماینده اتحادیه اروپا و دیگر هیات های گروه ۱+۵ نیز کارشناسان مربوطه خود را به این مذاکرات فرستاده اند.

شایان ذکر است در حالی که مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ در راستای رسیدن به تفاهم مشترک دربارهٔ اجرای توافق ژنو در وین در حال انجام است، صبح روز چهارشنبه ۲۰ آذر نیز مذاکرات کارشناسی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار خواهد شد.

در مذاکرات کارشناسی ایران و آژانس رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس و ترو واریورانتا معاون مدیرکل در امور پادمان های به ترتیب ریاست هیات های فنی و کارشناسی ایران و آژانس را برعهده دارند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.