مذاکرات کارشناسی ۱+۵ پایان یافت

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
رییس هیات کارشناسی مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ پس از سه روز گفت‌وگوی جدی و فشرده، ظهر جمعه پایان یافت.

به گزارش ایرنا، حمید بعیدی‌نژاد پس از پایان این مذاکرات گفت: این مذاکرات تا جمعه به طول انجامید و با جمع‌بندی، مذاکرات پایان یافت.

وی تصریح کرد: گزارش نشست کارشناسان به معاونان سیاسی گزارش می‌شود.

بعیدی‌نژاد این دور از گفت‌وگوها را جدی و محتوایی بیان کرد و اظهار داشت: همه طرف‌ها این جلسات را مفید ارزیابی می‌کنند.

هیات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران به ریاست حمید بعیدی‌نژاد و هیات کارشناسی ۱+۵ به ریاست استفان کلمنت دستیار ویژه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روز چهارشنبه در وین به منظور انجام مباحث مقدماتی کارشناسی و دربارهٔ راه‌حل جامع و نهایی با یکدیگر مذاکره کردند.

به گفته سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه، موضوعات غنی‌سازی، راکتور آب سنگین اراک و همکاری‌های هسته‌ای در دستور کار مذاکرات طرفین قرار داشته است.

قرار است دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ۱۷ تا ۱۹ مارس (۲۶ تا ۲۹ اسفند ماه جاری) در وین اتریش برگزار شود.

طرفین در دور تازه گفت‌وگوهای خود که چارچوب آن را در مذاکرات ۲۸ بهمن ماه تا نخست اسفند ماه جاری تعیین کرده‌اند، برای رسیدن به راه‌حل نهایی مذاکره می‌کنند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.