مذاکره برای تغییر قیمت مسکن مهر

به گزارش نوساز، ایرج رهبر در گفت‌وگو با فارس در خصوص تأثیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر قیمت تمام شده مسکن اظهار داشت: افزایش قیمت برخی از مصالح ساختمانی مثل پلی استایرن و فولاد به دلیل اینکه مواد اولیه آن از خارج وارد کشور می‌شود با افزایش نرخ ارز نیز طبیعی است.

وی ادامه داد: قرار نیست که هر کالایی مستقیما با ارز در ارتباط باشد بلکه وقتی قیمت ارز افزایش می‌یابد دستمزدها نیز رشد کرده و بر روی هزینه تأثیر مستقیمی می‌گذارد، وقتی که ارزش پول کاهش می‌یابد متعاقب آن کالاها نیز گران می‌شود.

رهبر اضافه کرد: در آغاز پروژه مسکن مهر انبوه‌سازان هر مترمربع را با ۳۰۰ هزار تومان احداث می‌کردند، اما آیا در وضعیت فعلی که قیمت مصالح ساختمانی رشد داشته می‌توان با این قیمت مسکن مهر ساخت.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان ایران گفت: ترکیب تشکیل دهنده ساختمان مصالح ساختمانی است و وقتی گران می‌شود، مطمئنا مستقیما بر روی قیمت تمام شده مسکن تأثیر می‌گذارد، به هر صورت مسئولان دولتی باید برای جلوگیری از رشد قیمت‌ها چاره‌جویی کنند و مشکلات اقتصادی را حل کرده و جلوی رشد تورم را بگیرند.

*قیمت ساخت مسکن مهر ۳ سال است تغییر نکرده است

وی گفت: چند سال است که قیمت ساخت مسکن مهر مقطوع است و ۳ سال است که قیمت آن تغییر نکرده است، اما سوال من این است که کدام کالا در ۳ سال گذشته بدون تغییر بوده است که مصالح ساختمانی و ساخت مسکن بدون تغییر بماند.

وی افزود: مذاکراتی را با وزارت راه و شهرسازی داشتیم و اعلام کردیم که قیمت مصالح ساختمانی و تأثیر آن بر بالا رفتن هزینه‌ها چگونه بوده است و پیشنهاداتی دادیم که باید ساخت ۳۳۰ هزار تومان مسکن مهر کنونی تغییر کند.

*قیمت ساخت مسکن مهر افزایش یابد

وی ادامه داد: باید قیمت ساخت مسکن مهر افزایش یابد تا انبوه‌سازان بتوانند پروژه‌ها را به موقع تحویل دهند، چرا که پروژه مسکن مهر یک سرمایه ملی است و اگر به پایان نرسد هم مردم صاحب مسکن نشده‌اند و هم ما و دولت به نتیجه اصلی خود نرسیدیم.

رهبر گفت: در حال مذاکره و کارشناسی قیمت هستیم تا قیمت ساخت مسکن مهر منطقی افزایش یابد.

*پروژه مسکن مهر در آستانه کند شدن

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد مذاکره بر سر افزایش قیمت را پذیرفته است تا قیمت مجددا کارشناسی شود.

وی تأکید کرد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی پروژه مسکن مهر را در آستانه کند شدن قرار داده است.


آخرین اخبار
منبع: نوسازنیوز
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.