مراجعات نزاع کاهش یافت

جام جم آنلاین: در بهار امسال مراجعات نزاع به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور با ۱٫۹ درصد کاهش به ۱۶۵ هزار و ۳۶۵ مورد رسید.

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، آمار مراجعات نزاع در سال گذشته نیز با روند نزولی همراه بود به نحوی که نسبت به سال قبل از آن ۳٫۱ درصد کاهش نشان می داد.

این در حالی است که مطابق آمارهای موجود تعداد مراجعات نزاع در فروردین و اردیبهشت امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۰٫۸ و ۰٫۱ درصد افزایش یافته و در خرداد ماه نیز، دوباره ۵٫۷ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، مراجعات نزاع در فروردین امسال ۵۱ هزار و ۷۴، در اریبهشت ۵۵ هزار و ۱۲۲ و در خرداد ۵۹ هزار و ۱۶۹ مورد بوده ‌است.

همچنین از کل مراجعات نزاع در بهار امسال، ۱۱۷ هزار و ۳۰۷ مورد مرد و ۴۸ هزار و ۵۸ مورد زن بودند.

در این مدت استان های تهران با ۲۶ هزار و ۹۱۰ مورد، خراسان رضوی با ۱۵ هزار و ۴۹۳ مورد و اصفهان با ۱۱ هزار و ۱۶۶ مورد بیشترین و استان های خراسان جنوبی با ۷۳۲، ایلام با هزار و ۲۲۲ مورد و بوشهر با هزار و ۲۹۴ مورد کمترین مراجعات نزاع را داشته‌اند.

اما بر اساس جمعیت سال ۱۳۹۰ اعلام شده توسط مرکز آمار ایران، نرخ نزاع به ترتیب در استان های اردبیل، ۳۱۰ مورد در هر صد هزار نفر، گیلان ۲۹۸ مورد در هر صد هزار نفر و کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۱ مورد در هر صد هزار نفر جمعیت، به ترتیب اول تا سوم و بیشتر از سایر استان ها بوده است.

گفتنی است؛ مراجعات نزاع در بهار سال گذشته ۱۶۸ هزار و ۴۸۷ مورد بوده‌است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.