مراجع تقلید مهمانان رمضانی تلویزیون

جام جم آنلاین: حضرات آیات مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی، سبحانی و علوی‌گرگانی در ماه مبارک رمضان مباحث معارفی را با حضور در شبکه‌های یک، دو ، سه و شما طرح و بررسی می‌کنند.

بهرام محمدی‌نیا مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم در گفت‌وگو با جام‌جم در این‌باره گفت: ضبط ویژه برنامه‌های مناسبتی معارفی در قم آغاز شده و در این برنامه‌ها آیات عظام نوری‌همدانی، سبحانی، مکارم‌شیرازی و علوی‌گرگانی به ترتیب در شبکه‌های یک، دو، سه و شما حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: آیت‌الله مکارم شیرازی در شرح دعای مکارم‌الاخلاق حضرت امام سجاد(ع) بعد از افطار و قبل از سریال شبکه سوم سیما با مردم سخن خواهد گفت و آیت‌الله نوری همدانی ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه به موضوع سلوک اجتماعی با بهره‌مندی از دعای ابوحمزه ثمالی خواهد پرداخت.

آیت‌الله سبحانی نیز ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه از شبکه دوم سیما ابعاد مختلف اعجاز قرآن و وحدت امت اسلامی را تحلیل می‌کند و آیت‌الله علوی‌گرگانی در ویژه‌برنامه‌های افطار و سحر شبکه شما رفتارهای اجتماعی مردم را مبتنی بر قرآن و سنت تبیین و تشریح خواهد کرد.

مدیرکل صدا و سیمای قم با تاکید بر این که بیانات مراجع به‌ عنوان حجت شرعی مورد توجه مردم قرار می‌گیرد، گفت: مراجع به عنوان کسانی که با منابع اصلی دین آشنایی کامل دارند از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم برخوردارند و بهتر می‌توانند مفاهیم و آموزه‌های دینی را ارائه کنند.

محمدی‌نیا با اشاره به مباحث مطرح شده توسط این مراجع در برنامه‌های سیما تصریح کرد: در گذشته ارتباط عمومی مردم با مراجع تنها با مراجعه آنها به رساله‌ها یا حداکثر استفتاء منحصر می‌شد و سخنرانی‌های مراجع فقط در حوزه‌های علمیه و برای طلاب علوم دینی بود، در ‌حالی‌که طی چند سال اخیر به‌ واسطه چنین ویژه‌برنامه‌هایی در رسانه ملی از بیانات دلنشین و عالمانه این بزرگواران که با استفاده از تجهیزات مدرن و به صورت سه‌بعدی ۳DMAX، در فضای سنتی ، مذهبی تصویر‌برداری شده است، بهره‌‌ می‌بریم.

وی از پخش نمازهای جماعت حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد و عنوان کرد: نماز صبح به امامت آیت‌الله حسینی بوشهری از شبکه یک، نماز ظهر به امامت آیت‌الله مکارم شیرازی و نماز مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله هاشمی شاهرودی به تناوب از شبکه‌های یک، دو، قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای قم با اشاره به این‌که درس تفسیر قرآن کریم پس از نماز ظهر و عصر توسط آیت‌الله مکارم شیرازی از شبکه قرآن سیما پخش خواهد شد، گفت: پخش زنده ترتیل و جمع‌خوانی کم‌نظیر قرآن کریم هر روز از ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه تا ۱۵:۴۵ دقیقه از حرم حضرت معصومه (س) از شبکه سه و الکوثر پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: به همت آستانه مطهر حرم حضرت معصومه(س) برای اولین بار مراسم جمع و جزء‌خوانی قرآن کریم به روش ترتیل هر روز صبح در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با محوریت قراء و مخاطبان نوجوان و دانش‌آموز برگزار می‌شود که امیدواریم بتوانیم از یکی از شبکه‌های سراسری آن را پوشش کامل بدهیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.