مراسم افتتاحیه المپیک لندن آغاز شد

به گزارش ایرنا، سران و مقامات ارشد بیش از ۱۰۰ کشور جهان به همراه ۶۲ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه از نزدیک شاهد مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک لندن که با عنوان ‘جزایر شگفت انگیز’ برگزار می شود، هستند.

پیشتر اعلام شده بود که حدود ۸۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر خواهند بود ولی ظاهرا برخی از بلیت های گران قیمت مراسم افتتاحیه به موقع به فروش نرفته است.

همزمان با برگزاری این مراسم، تدابیر امنیتی در اطراف دهکده المپیک و دیگر مناطق شهر لندن تشدید شده و هزاران نیروی امنیتی و انتظامی برای تامین امنیت این مراسم به کار گرفته شده اند.

تعداد زیادی از نیروهای ارتش، پلیس و ماموران انتظامی و امنیتی ویژه المپیک در اطراف ورزشگاه و پارک المپیک حضور دارند و واحدهایی از نیروهای دریایی و هوایی نیز در شهر لندن و اطراف آن در آماده باش کامل به سر می برند.

این مراسم ساعت ۲۱ به وقت محلی (۳۰ دقیقه بامداد شنبه به وقت تهران) آغاز شد و حدود سه ساعت به طول می انجامد.

پیش بینی شده است که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان، پخش زنده این مراسم را از شبکه های تلویزیونی تماشا کنند.

همچنین چند دستگاه صفحه نمایش بزرگ در برخی میادین و پارک های لندن و دیگر شهرهای بزرگ انگلیس تعبیه شده است تا مردم بتوانند بطور مستقیم مراسم افتتاحیه را تماشا کنند.

برای برگزاری مراسم افتتاحیه بیش از ۱۵ هزار نفر به کار گرفته شده بودند که طی ماههای گذشته وظایف خود را در پشت درهای بسته برای امشب تمرین کرده اند.

همچنین بیش از ۲۷ میلیون پوند فقط برای طراحی و اجرای این مراسم سه ساعته هزینه شده است.

مراسم افتتاحیه المپیک برای انگلیسی ها که این بازیها را به عنوان ویترینی برای بهبود وجهه خود و همچنین موتور محرکه ای برای پشت سرگذاشتن رکود اقتصادی جاری می دانند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

مقامات برگزاری مسابقات المپیک، سال گذشته ‘دنی بویل’ کارگردان مشهور سینما و برنده جایزه اسکار را برای طراحی و اجرای برنامه افتتاحیه المپیک لندن انتخاب کردند.

بر اساس برنامه اعلام شده، الیزابت دوم ملکه انگلیس به عنوان رییس کشور میزبان سی امین دوره بازیهای المپیک، بطور رسمی آغاز بازیها را اعلام می کند.

در کنار برنامه های سرگرم کننده نظیر موزیک و آتش بازی، رژه ورزشکاران کشورهای شرکت کننده در بازیها، سوگند دسته جمعی ورزشکاران، مربیان و داوران و در نهایت روشن شدن مشعل اصلی بازیها از جمله برنامه های شب افتتاحیه است.

بلیت های مراسم افتتاحیه بین ۱۲/۲۰ (۲۰ پوند و ۱۲ پنس) تا ۲۰۱۲ پوند به فروش رفته است.

انگلیس بیش از ۹ میلیارد پوند برای برگزاری بازیهای المپیک لندن از جمله ساخت ورزشگاه ها و دهکده المپیک هزینه کرده است و مقامات این کشور امیدوارند که طی چهار سال آینده حدود ۱۳ میلیارد پوند به خاطر میزبانی المپیک درآمد اضافی کسب کنند.

بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۴ کشور جهان و در حدود ۳۰ رشته ورزشی در المپیک امسال رقابت خواهند کرد.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۹۲۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.