مراسم روز بدون خودرو در بلژیک

مراسم روز بدون خودرو در بلژیک

مراسم روز بدون خودرو در بلژیک

اتوآنلاین : مراسم روز بدون خودرو در شهر بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شد.

به گزارش «اتوآنلاین» امروز یازدهمین سالی است که مردم شهر بروکسل روز بدون خودرو را برگزار می کنند و آنها در این روز از خودروهای شخصی خود استفاده نمی کنند و سعی میکنند تا از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده کنند.

به گزارش خبرخودرو ،کامیل تیه ری از مقامات شهر بروکسل در این باره می گوید:هدف نامگذاری یک روز از سال به عنوان روز بدون خودرو این است تا شهر از ترافیک خودروها رهایی پیدا کند و در عوض به افراد پیاده،دوچرخه سوارها و استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی این اجازه داده می شود که یک روز را در آرامش به سر برده و از طرف دیگر این موضوع نوعی تنوع در زندگی افراد محسوب می شود.

دامین لکلاو از اهالی بروکسل می گوید:افراد زیادی در خیابانهای بروکسل رانندگی می کنند و انتخاب روز بدون خودرو به دوچرخه سوارها این امکان را می دهد که یک روز را بدون ترس از ترافیک خودروها سپری کنند.

لوران بیتلز یکی دیگر از اهالی شهر بروکسل گفت:امروز فرصت خوبی است که با بچه های خود به بیرون بروم و ساعاتی را در کنار خانواده سپری کنم .

مقامات شهر بروکسل قصد دارند تا با اعلام روز بدون خودرو در این شهر زمینه استفاده از دوچرخه در بین شهروندان را افزایش دهند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.