مراسم عزاداری روز عاشورا در هند

۰۶م آذر ،

دهلی نو/ واحد مرکزی خبر/ فرهنگی تصویر دارد ۹۱/۰۹/۰۵

دوستداران سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین(ع) با حضور در حسینیه ها و مساجد شهرهای مختلف هند در سوگ این امام همام عزاداری کردند.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از دهلی نو ، جمع بسیاری از ایرانیان مقیم هند نیز در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو عزاداری کردند و نماز ظهر عاشورا را به امامت حجت الاسلام و المسلمین مهدوی پور رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در شبه قاره هند اقامه کردند تا احیاگر سنت امام حسین ع در برپایی نماز ظهر در صحنه نبرد با دشمن در ظهر کربلا باشند.
همه دوستداران و علاقه مندان به امام حسین(ع) و یارانش اعم از مسلمانان شیعه و سنی و غیرمسلمانان و حتی هندوها و دیگر مذاهب با حضور در مراسم عزاداری و سینه زنی ، عشق و ارادت خود را با امام حسین و یارانش ابراز داشتند.
در دهه اول محرم مراسم عزاداری و سینه زنی در بیش از ۴۰ شهر مسلمان نشین هند ازجمله دهلی ، لکنو ، کشمیر ، جامو ، حیدرآباد ، بمبئی باشکوه خاصی برگزار می گردد.
بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از مردم هند مسلمان می باشند و بیش از ۲۰۰ هزار مسجد در این کشور دارد.
در شهر امروهه از اول محرم مردم با پای برهنه در شهر تردد می کنند و شیعیان به احترام شهدای کربلا کلاه بر سر و کفش به پا نمی کنند.
حرکت نمادین کاروان کربلا با شترها و اسب ها در خیابان ها ، حمل نمادین کجاوه ها و گهواره کودکان ، سینه زنی ، زنجیرزنی و عزاداری با شور و حال حسینی از دیگر مراسم دهه اول محرم در مناطق مختلف هند است.
در این ایام همه محله ها و خانه ها ، غذاهای نذری درست می کنند و همه مردم از غذاهای نذری استفاده کرده و هیچ کس غذا درست نمی کند.
هند پس از اندونزی بیشترین جمعیت مسلمانان را دارد.
۲۷۹


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.