مراقب ابتلا به قارچ های پوستی در فصل گرما باشید

‘محمد گلشنی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: قارچ های پوستی در محیط های گرم و مرطوب و در چین های بدن از جمله لای انگشتان پا، کشاله ران، زیر بغل یا کف پا ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: افرادی که پاهایشان به مدت طولانی در داخل کفش است بیشتر در معرض ابتلا به قارچ های کف پا هستند براین اساس باید این دسته از افراد از پوشیدن کفش های ورزشی و پلاستیکی اجتناب کنند.

گلشنی ادامه داد: بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به قارچ کف پا، استفاده از صندل ها است و از سوی دیگر جنس کف کفش ها بهتر است از چرم باشد چرا که پوست بهتر نفس می کشد.

دبیر انجمن پوست وموی ایران اضافه کرد: همچنین افراد باید از استفاده از کفش های مشترک در استخر و شنا پرهیز کنند.

وی با اشاره به علایم قارچ پوستی، گفت: قرمزی پوست، خارش، پوسته ریزی، ایجاد ترک در ناحیه پا و هر نقطه ای از بدن از نشانه های قارچ پوستی است که افراد برای درمان با داروهای شیمیایی باید به پزشک مراجعه کنند.

گلشنی عرق سوزی در نواحی چین دار بدن را از دیگر بیماری های شایع فصل گرما برشمرد و گفت: افرادی که سابقه ابتلا به این بیماری پوستی دارند، باید در جای گرم قرار نگیرند.

وی اضافه کرد: انجام استحمام آب خنک و قرار گرفتن در معرض باد خنک از راه های جلوگیری از عرق سوز شدن است.

گلشنی، ایجاد دانه های قرمز و برجسته و همچنین خارش در نواحی زیر بغل و کشاله ران را از علایم این بیماری برشمرد و گفت: افراد در صورت مشاهده موارد حاد باید به متخصص مراجعه و از خود درمانی اجتناب کنند.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۵۲۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.