مراقب باشید جریمه نشوید

۰۹ام بهمن ،

مراقب باشید جریمه نشوید

معاون شهردار مشهد گفت: اشخاصی‌که در پرداخت عوارض خودرو تاخیر دارند به ازای هر ماه ۲ درصد جریمه می‌شوند.

به گزارش «عصرخودرو» به نقل از فارس، ابوالفضل انتظاری  در نشست خبری در شهرداری مرکز اظهار کرد: عوارض خودرو بر اساس ماده ۴۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین ردیف ۲۶ پیوست بودجه سالانه کشور دریافت می‌شود.
معاون مالی و اداری شهرداری مشهد افزود: مبنای محاسبه عوارض خودرو به صورت ۱٫۵ در هزار قیمت فروش کارخانه یا قیمت خرید برگ سبز گمرکی ماشین‌های وارداتی است و برای ماشین‌هایی که در قبل خریده شده نیز به ازای هر سال ۱۰ درصد به مبلغ عوارض اضافه می‌شود.
انتظاری با بیان اینکه عوارض خودرو باید در ابتدای دوره پرداخت شود، خاطرنشان کرد: عوارض خودرو به خاطر استفاده از زیرساخت‌های‌ شهری مانند آسفالت، جدول‌گزاری و ترافیکی و همچنین آلودگی هوا از اشخاص گرفته می‌شود.
وی یادآور شد: امسال بر اساس آمار ۸۶۰ هزار خودرو در مشهد وجود دارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا در بودجه ۱۲ میلیارد تومان از محل عوارض خودرویی دریافت کنیم که از این میزان تاکنون ۷ میلیارد تومان وصول شده است.
معاون مالی و اداری شهرداری مشهد تصریح کرد: امسال پرداخت عوارض خودرو ۱۵ درصد افزایش داشته است؛ و اشخاصی‌ که تاخیر در پرداخت دارند به ازای هر ماه ۲ درصد جریمه می‌شوند.
انتظاری اظهار کرد: بر مبنای ماده ۴۲ مالیات بر ارزش افزوده به هر سببی که خودور به پارکینگ راهنمایی و رانندگی منتقل شود با پرداخت عوارض می‌توان آن را ترخیص کرد؛ همچنین در نقل و انتقال خودرو فیش پرداخت عوارض لازم است.
وی تاکید کرد: در ردیف ۱۵۸ ابلاغی از سوی دولت در ارتباط با جریمه‌ راهنمایی و رانندگی، عوامل نیروی انتظامی در هنگام اعمال قانون می‌توانند خودرویی که عوارض پرداخت نکرده را ۱۰ هزار تومان جریمه کنند.
معاون مالی و اداری شهردار مشهد افزود: به خاطر سهولت و دسترسی مردم برای پرداخت عوارض خودرو همکاران شهرداری در محل پلاک‌گذاری، پارکینگ نیروی انتظامی و جایگاه CNG قرار دارند.

دوشنبه ۹ بهمن   ۱۵:۶

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.