مراکز اسناد و کتابخانه ملی در همه استان های کشور راه اندازی می شود

‘سید قاسم بلوری’ روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با پیگیری انجام شده از سوی ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور و طبق مصوبه هیات امنای سازمان به ریاست رdیس جمهوری و با همکاری استانداری ها به زودی شاهد افتتاح مراکز مستقل اسناد و کتابخانه ملی در همه استان های کشور خواهیم بود.

وی اضافه کرد: راه اندازی اسناد و کتابخانه ملی در استان ها تاثیر بسیار ارزشمندی در جمع آوری و نگهداری از اسناد، عکس ها و کتب با ارزش تاریخی به عنوان سند پر افتخار تاریخ و تمدن ایران زمین ، تهیه منبع عظیم اطلاعات تاریخی برای محققان، دانشجویان و پژوهشگران و حفظ و حراست از این اسناد با ارزش دارد.

بلوری گفت:بزودی همایش فعالان عرصه اسناد ملی در همدان و با حضور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور برگزار می شود.

وی در خصوص روز اسناد ملی و میراث مکتوب بیان کرد: جمع آوری و نگهداری اصولی از اسناد تاریخی این کشور بدون همکاری مردم فرهنگ دوست امکان پذیر نبوده و نخواهد بود.

بلوری، از صاحبان اسناد، کتب و عکس های قدیمی خواست منابع مکتوب تاریخ ایران و استان را به سازمان اسناد ملی اهدا کنند چون نگهداری اصولی و بهره برداری علمی و هنری از این اسناد تنها در تخصص و حیطه کاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور است و بهترین بهره برداری تحقیقی و پژوهشی از این اسناد در سازمان اسناد ملی صورت می گیرد.

۷۵۲۵/۵۷۶/ ۶۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۳۴۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.