مراکز معاینه فنی ۲۹ اسفند فعالند

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

مراکز معاینه فنی ۲۹ اسفند فعالند

پرشین خودرو: مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودورهای تهران گفت: در راستای اجرای طرح استقبال از بهار ۹۳ و به منظور تامین رضایتمندی شهروندان و ایمنی سفرهای نوروزی، کلیه مراکز معاینه فنی در ایام نوروز فعال خواهند بود.

به گزارش ممتازنیوز، سید علی رضوی گفت: در حال حاضر ۱۴ مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سبک با بیش از ۴۰ خط معاینه فنی در شهر تهران فعالیت می کنند تا در سطح مناطق ۲۲ گانه پراکندگی مطلوب مراکز را داشته باشیم.
مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران افزود: با توجه به اینکه معاینه فنی یکی از الزامات پلیس راهور در سفرهای نوروزی است، طی یک ماه اخیر و تا پایان سال، ساعت کار مراکز معاینه فنی ۲ ساعت افزایش یافته و همچنین در روزهای جمعه نیز سه مرکز آبشناسان، بیهقی و سراج به شهروندان خدمات رسانی کرده است.
وی گفت: به منظور اجرای طرح استقبال از بهار و به منظور تامین رضایتنمندی شهروندان و افزایش ضریب ایمنی سفر تمامی مراکز معاینه فنی طی برنامه ای اجرایی در تعطیلات نوروز هم فعال خواهند بود.
به گفته رضوی تمامی مراکز معاینه فنی خودورهای سبک به استثناء مرکز ابوذر در روز پنج شنبه ۲۹ اسفند ماه از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۴٫۳۰ فعال بوده و تنها در روز جمعه اولین روز سال ۹۳ تمامی مراکز تعطیل خواهند بود.
رضوی با بیان اینکه تنها مرکز ابوذر و نمایندگی سایپا کد۱۱۱ در این ایام فعالیت نخواهد کرد، گفت: در ایام تعطیلات نوروز از تاریخ ۲ فروردین ماه تمامی مراکز معاینه فنی به جز مراکز ذکر شده فعال خواهند بود.
مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران افزود: در روزهای ۱۲ فروردین لغایت ۱۵ فروردین مراکز معاینه فنی تعطیل خواهند بود.
به گزارش شهر، رضوی از شهروندان خواست به منظور اطمینان از وضعیت فنی خودروی خود پیش از اعزام به سفر، با مراجعه به یکی از مراکز معاینه فنی، از صحت و سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کنند.
وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد دارندگان خودرو تصور می کنند، وضعیت خودرویشان مناسب است، اما با مراجعه به مراکز معاینه فنی، متوجه می شوند مثلا وضعیت ترمز نامناسب است و اگر راهی سفر شوند حتما با مشکل مواجه خواهند شد.
رضوی با بیان اینکه تمامی اطلاعات خودروهای واجد شرایط معاینه فنی در دیتا بیسی موجود و قابل دسترسی است ، خاطرنشان کرد: با همکاری راهور باید طی یک برنامه ریزی مدون با خودورهای فاقد معاینه فنی برخورد شود و همانطور که بیمه نامه شخص ثالث الزامی است، معاینه فنی نیز الزامی شود.
وی تصریح کرد: با اینکه قانون معافیت ۵ ساله خودروها از معاینه فنی، الزام خودروها را به انجام معاینه فنی کاهش داده است اما با این وجود نیز ۲۵۰۰ خودرو سالانه ملزم به انجام معاینه فنی هستند که در سال گذشته تنها ۵۰۰ هزار خودرو برای معاینه فنی مراجعه کرده اند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.