مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی در اولویت استخدام قرار می گیرند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز – سه شنبه – کلیات طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش را مورد بررسی قرار دادند و با ۱۷۸ رای موافق، ۴۷ رای مخالف، ۱۴ رای ممتنع تصویب کردند.

در صورت تصویب جزییات این طرح، دو تبصره به شرح زیر به عنوان تبصره های ۸ و ۹ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش اصلاحی مصوب ۷ مهر ۱۳۸۹ الحاق می شود.

براساس تبصره ۸ الحاقی به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی حق التدریس و اموزشیاران نهضت سواد آموزی، احکام قانون متعهدین به خدمت آموزش و پرورش مصوب ۸ خرداد ۱۳۶۹ به استثنای احکام ناظر بر دانش آموزان دانشسراهای تربیت معلم به قوت خود باقی است.

دانشجویان ورودی سال ۱۳۸۸ مرکز تربیت معلم نیز که طبق مقررات مربوطه مشخص شده اند، مشمول این حکم می شوند.

همچنین براساس تبصره ۹ الحاقی به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش موظف است در اجرای تبصره ۲ ماده ۵۱ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و بند ‘ج’ ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، حداکثر ظرف دو سال تمام مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی خود را که با آموزش وپرورش همکاری داشته اند، از طریق برگزاری آزمون و با در نظر گرفتن شرایط مندرج در مواد ۲ و ۳ قانون تعیین تکلیف استخدامی حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش مصوب ۱۵ مهر ۱۳۸۸ و اصلاحات بعدی آن، مدرک و رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش در اولویت استخدام قرار دهند.

مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمتی آموزشی که در سال تحصیلی ۱۳۹۰- با آن وزارتخانه همکاری داشته اند، مطابق روال همان سال به همکاری خود با آموزش و پرورش ادامه می دهند.

این طرح در حالی به تصویب رسید که دولت با تصویب آن به دلیل بار مالی مخالفت کرد.

‘لطف الله فروزنده’ نماینده پارلمانی رییس جمهوری در مجلس با بیان این که اکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و معلمان پیش دبستانی در کشور استخدام رسمی نیستند، گفت: ۹۵ درصد این نیروها خانم ها هستند که در کلان شهرها حضور دارند.

وی افزود ما باید به این مساله توجه کنیم که بیشتر نیازهای ما در مناطق محروم است و نمی توانیم تمام نیروها در کلان شهرها را به خدمت بگیریم.

وی با بیان این که وزارت آموزش و پرورش پنج هزار میلیارد کسری بودجه دارد، گفت: جذب نیرو در این شرایط به معنای اضافه کردن بار مالی است.

فروزنده با یادآوری این که باید منابع و مصارف را به خوبی مدیریت کنیم، گفت: با کسر بودجه ای که هم اکنون آموزش و پرورش با آن روبه رو است، جذب نیرو در این شرایط مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان این که بسیاری از این افراد در بخش خصوصی فعالیت می کنند، گفت: ما به جای استخدام این نیروها می توانیم مشکلات بخش خصوصی را بررسی کنیم و ببینیم چرا آنان از وضعیت کنونی خود ناراضی هستند و بهتر است بخش خصوصی را ساماندهی کنیم.

فروزنده در خصوص استخدام نیروهای شرکتی نیز گفت: پس از رایزنی های مجلس و دولت آزمونی برگزار شد که ۱۶ هزار نفر از میان ۵۶ هزار شرکت کننده، جذب آموزش و پرورش شدند و این افراد کسانی بودند که نمره لازم را کسب کردند.

فروزنده ادامه داد: ما نمی توانیم کسانی را که رتبه لازم را کسب نکرده اند در آموزش و پرورش جذب کنیم.

وی ادامه داد: ما باید شرایطی را فراهم کنیم که نیروهای توانمند بتوانند از نیروهای مختلف جذب آموزش و پرورش شوند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری درباره وضعیت معلمان قرآنی نیز گفت: برای استخدام معلمان قرآنی آزمون و شرایط ویژه ای وجود دارد و امروز آموزش و پرورش در این زمینه نیروی مازاد نیز دارد.

از چند هفته گذشته تا امروز مربیان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در چندین نوبت به منظور رسیدگی مجلس به وضعیت خود، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده اند.

سیام**۹۱۲۱**۹۱۳۲**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۵۴۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۹نظر ثبت شده
  1. مربی:

    دولت تدبیر و امید با ایجاد اشتغال سالانه ۷۰۰ هزار نفر به شما رای دادیم امید مارو تبدیل به یآس کردید .دولت اقای احمدی نژاد خیلی از مربیان و حق التدریس ها رو استخدام کرد.

  2. بهارغم:

    سلام همه استانها دارن از مربیان پیش دبستانی حمایت میکنن وبراشون کد میگیرن که استخدام بشن اما مدیران بی عرضه استان ما کهگیلویه وبویراحمد برا خودشیرینی نامه میزنه به تهران که ما نیرو نیاز نداریم اخه خدا ازتون نگذره مگه الان از ما مربیان پیش بیگاری نمیکشید پس چرا نه دفاعی ازمون میکنید ونه حمایتی

  3. سعید:

    سلام دوستان لینگ کانال یا گروه پیش دبستانی و یاخرید خدمات اموزشی در تلگرام دارن واسم بفرستین ممنون میشم ،انشاالله به حقمون میرسیم

  4. آروین نارویی:

    سلام معلمان خریدخدمات آموزشی واقعازحمت میکشنددولت محترم باید چاره ای به قشرفرهنگی ازنظرمادی به آنها اهمیت داده چراکه با این حقوق کم مخارج زندگی آنها به سختی درسی آیدوحقوق آنهایی بایدها به ماه تسویه شهد معلمان خریدخدمات آموزشی نیروی های فعال هستند نظرسنجی بایدتغییروضعییت داده تا آنها با دلگرمی به تدریس ادامه داده تشکرفراوان

  5. راضيه سيف پور:

    با سلام لطفا در شرایط استخدام مربیان پیش دبستانی افرادی که مربی پیش دبستانی نیستند ولی تحصیلات تخصصی این رشته را دارند به عنوان مثال من خودم مدرکم مدیریت پیش دبستانی و دبستانی است اما در مکان خاصی کار نمیکنم اما چون تحصیلات این رشته را دارم مطمین هستم از عهده ی این کار بر می ایم لطفا من و افرادی که شامل این گروه میشویم را هم استخدام نمایید چرا که دوره های کاراموزی در این زمینه را گذرانده ایم ممنون

  6. الله:

    هرکه دندان دهد نان دهد آخه این چه استخدامیه که سالهاست ما جوانان شجاع و کاردان که واقعا حیف میدونم که دولت مردان بی اهمیت وناکارآمد ما را بازیچه سیاستهای پوچ خود گرفته اند و سالهاست مارا بادروغ و نیرنگ سرکارگذاشته اندشما که نمی تونید کاری انجام دهید و مرد باشید حرف دروغ نزنید دعا کنید خدا بهتون عفو بده ما که شما را نمی بخشیم ودر دادگاه اهی باید پاسخ گو باشید که نیستید….الله اکبر

  7. فاطمه:

    من که امیدی به استخدام ندارم

  8. به خدا گناه داریما تو رو خدا برامون یه فکری بکنید ما به امید استخدام تا حالا کار کردیما . خدا رو خوش نمیاد:

    سلامامیدوارم حداقل برا خوشنودی خدا هم که شده یه فکر اساسی برا مربیان پیش دبستانی بکنید . ممنون

    • نام شما...:

      سلام امید ما بعد از خدا به شما که لااقل اخرین اخبار را دریافت کنیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.