مربی کردستانی تیم ملی کشتی فرنگی از پایان همکاری خود با این تیم خبر داد

به گزارش ایرنا، جمشید خیرابادی در این نشست که در سرسرای اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان کردستان برگزار شد، در پاسخ به سوالی در ارتباط با ادامه همکاری با کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشور، گفت: با توجه به اتمام قرارداد کاری کادر فنی و مشغله و خستگی ناشی از فعالیت چند ساله از تیم ملی جدا می شوم و در حال بررسی پیشنهادات تیم های خارجی هستم.

وی به چندین پیشنهاد از سوی کشورهای صاحب سبک کشتی اشاره کرد و افزود: در مسابقات المپیک لندن چندین پیشنهاد از سوی کشورهای مختلف به بنده ارایه شد که در حال بررسی این پیشنهادات هستم.

وی گفت: معتقدم کار مربیان ایرانی در خارج از کشور باعث غرور ورزش ملی ما می شود و حضور مربیان ایرانی در تیم های خارجی اشکالی ندارد.

خیرآبادی در ادامه این نشست، قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن را در سایه لطف الهی و برنامه ریزی کادر فنی و تلاش و ایثار کشتی گیران دانست و گفت: حضور محمد بنا در راس کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی نیز تاثیر بسیار زیادی در کسب این موفقیت داشت.

وی از بنا به عنوان یکی از مربیان بزرگ کشتی دنیا نام برد و افزود: استفاده از افراد کاردان و متخصص که سابقه کار در باشگاه ها را داشته و کارنامه موفقی داشته اند یکی از دلایل کسب موفقیت تیم ملی کشتی فرنگی کشور بود.

وی همچنین از بنا به عنوان نیرو و موتور محرکه و روحیه ساز به کشتی گیران نام برد و گفت: خوشبختانه روحیه کشتی گیران بسیار بالا بود و توانستند نتایج خوبی کسب کنند.

وی به اعتراف مربیان دیگر کشورهای حاضر در مسابقات المپیک به قدرت بالای کشتی گیران ایرانی اشاره کرد و گفت: آنان تصور می کردند که کشتی گیران ایرانی دوپینگ کرده اند و این مساله باعث شد همه کشتی گیران را آزمایش کنند که خوشبختانه جواب همه آنها منفی بود.

خیرآبادی به برنامه ریزی چهار ساله برای حضور در المپیک لندن اشاره کرد و افزود: در این برنامه ریزی ۱۴ برنامه را طراحی کردیم تا توانستیم کشتی گیران را به این مرحله از آمادگی برسانیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط به آینده تیم ملی کشتی فرنگی با توجه به تغییر و تحول در کادر فنی، گفت: متاسفانه در حوزه ورزش برنامه ها قائم به فرد و شخص است و سیستماتیک نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر محمد بنا از تیم ملی برود شاهد افت در کشتی فرنگی خواهیم بود، گفت: مدیریت ورزش کشور باید این مساله را هدایت و کنترل کند و نگذارد تیم افت کند.

خیرابادی با اشاره به اینکه ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی جوان است، گفت: بسیاری از کشتی گیران حاضر در مسابقات المپیک لندن می توانند در دو دوره دیگر المپیک نیز حضور داشته باشند که جا دارد مسوولان برای حفظ آمادگی این کشتی گیران برنامه های خوبی طراحی کنند.

وی از کادر آینده تیم ملی کشتی فرنگی خواست با قدرت این تیم را حفظ کنند تا در آینده باز هم برای کشور افتخار کسب نمایند.

مربی کردستانی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه در پاسخ به سوالی در ارتباط به عدم نتیجه گیری تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات المپیک لندن نیز گفت: متاسفانه کشتی آزاد با بدشانسی مواجه شد و نتوانست نتایج قابل قبولی بگیرد.

وی از رسول خادم به عنوان یکی از مربیان بزرگ یاد کرد و گفت: اگر غلام محمدی هم در ترکیب کادر فنی بود می توانست در نتیجه گیری تیم تاثیر مثبت بگذارد.

وی تفکرات خادم را زمان بر دانست و گفت: این تفکرات در آینده جواب می دهد.

ک/۳۷۳۴۶/۵۳۳ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۵۱۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.