مرتضوی مدیر عامل تامین اجتماعی باقی ماند

اردیبهشت ماه سال جاری احمد توکلی نماینده مجلس به دلیل انتصاب سعید مرتضوی در پست ریاست صندوق تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و پس از آن هم بحث استیضاح وزیر کار مطرح شد بطوریکه مرتضوی قول داد تا خودش کنار برود. اما اینگونه نشد و …
مهر:‌ سرانجام پس از کش و قوسهای فراوان ماجرای حکم مرتضوی با اعلام دیوان عدالت اداری به پایان رسید و وی به عنوان مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی باقی ماند. 

اردیبهشت ماه سال جاری احمد توکلی نماینده مجلس به دلیل انتصاب سعید مرتضوی در پست ریاست صندوق تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و پس از آن هم بحث استیضاح وزیر کار مطرح شد بطوریکه مرتضوی قول داد تا خودش کنار برود. اما اینگونه نشد و مرتضوی در تامین اجتماعی ماند و فقط ماجرای استیضاح منتفی شد پس از آن نمایندگان ماجرای شکایت از وی را دنبال کردند و در نهایت پای دیوان عدالت اداری به میان آمد. 

مدتی بعد حجت الاسلام محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرد که حکم انتصاب “سعید مرتضوی” با رای هیئت عمومی دیوان عدالت ابطال شد و این بدان معنا است که انتصاب مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون است. هنوز زمان زیادی از این ماجرا نگذشته بود که هیات دولت اساسنامه تامین اجتماعی را تغییر داد بطوریکه صندوق به سازمان تغییر نام داد و با این ترفند راهکاری برای ماندن مرتضوی در تامین اجتماعی پیدا شد. 

پس از این اقدام تامین اجتماعی همچنان بر ماندن مرتضوی در سازمان تاکید داشت و البته دیوان نیز عنوان می کرد که وی نباید در تامین اجتماعی باشد و ماجراها همچنان ادامه داشت تا اینکه سرانجام امروز ۲۶ شهریورماه حکم ابطال ابلاغ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سعید مرتضوی به دیوان عدالت اداری ارسال شد تا اعلام شود حکم دیوان عدالت کشور اجرا شده است.  اما این حکم در حالی ابلاغ شده که حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه هیات امنای صندوق تامین اجتماعی برای  انتصاب مرتضوی به عنوان رئیس صندوق تامین اجتماعی بوده در حالیکه به دلیل تغییر اساسنامه تامین اجتماعی، مرتضوی همچنان بر سمت خود باقی می ماند. 

با این تغییر رای دیوان عدالت اجرا شد و سعید مرتضوی به فعالیت خود با عنوانی جدید ادامه داد. شاید با این تغییر ماجرای دادستان سابق تهران ختم به خیر شد اما نظر نمایندگان مطرح کننده شکایت تامین نشد. 

فعالیت مرتضوی در تامین اجتماعی منع قانونی ندارد / معترضان می توانند شکایت کنند 

حال به گفته مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری حکم دیوان عدالت در خصوص سعید مرتضوی اجرا شده و اگر فرد یا افرادی به مصوبه هئیت دولت در خصوص تغییر اساسنامه تامین اجتماعی اعتراض داشته باشند می توانند در دیوان عدالت اداری شکایت خود را مطرح کنند. بر اساس حکم دیوان عدالت اداری فعالیت مرتضوی در هویت جدید – مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی- منع قانونی ندارد. 

در مجموع با اجرای حکم دیوان عدالت اداری و کش و قوسهای فراوان در نهایت ماجرای سعید مرتضوی به پایان رسید و وی همچنان مدیر عامل سازمان باقی ماند….

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.