مرخصی زایمان دانشجویان همچنان دو ترم است

۲۴م اسفند ،
ممتاز نیوز: مسوولان ارشد سازمان امور دانشجویان در حالیکه چندی پیش از افزایش دوره مرخصی زایمان دانشجویان به پنج ترم تحصیلی خبر داده بودند، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم اعلام کرد که مدت این مرخصی، همچنان دو ترم است.

سعید قدیمی به ایرنا گفت: براساس آیین نامه آموزشی، سقف مدت مجاز مرخصی زایمان برای خانم های دانشجو دو ترم لحاظ شده است.

وی درمورد اظهارات مسوولان حوزه دانشجویی وزارت علوم دربارهٔ امکان استفاده دانشجویان باردار از پنج ترم مرخصی تحصیلی افزود:استثناهایی دیده شده که در موارد خاص، دانشجوی باردار بتواند حداکثر تا پنج ترم مرخصی تحصیلی بگیرد و در همین راستا ، سازمان امور دانشجویان از طریق شورای موارد خاص می تواند تا پنج ترم تحصیلی، مرخصی را برای خانم های باردار افزایش می دهد.

قدیمی تاکید کرد: برای گرفتن بیشتر از دو ترم مرخصی زایمان، حتما باید خاص بودن آن اثبات و توسط شورای موارد خاص تایید شود و اینطور نیست که همه دانشجویان باردار بتوانند از پنج ترم مرخصی زایمان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه قائل به این نیستیم که پنج ترم مرخصی تحصیلی برای تمام دانشجویان باردار اجرایی شود،افزود: پنج ترم که معادل دو سال و نیم است در یک دوره تحصیلی چهار ساله، مدت بسیاری محسوب می گردد و این مقدار فاصله بین تحصیل دانشجو، عملا کیفیت آن دوره را مورد لطمه و اشکال جدی قرار می دهد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.