مردان ایرانی بیش از زنان متقاضی جراحی زیبایی هستند

مردان ایرانی بیش از زنان متقاضی جراحی زیبایی هستند

جام جم آنلاین: رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی گفت:‌ برخلاف تصور همگان، در تحقیقی که در بین جامعه ایرانی و آمریکایی انجام دادیم، مشخص شد که مردان ایرانی بیش از زنان مایل به جراحی زیبایی صورت هستند.

محسن نراقی در گفت‌وگو با فارس در مورد دلایل افزایش جراحی پلاستیک در ایران افزود: برخی جامعه‌شناسان عنوان می‌کنند به دلایل فرهنگی و پوشش اسلامی زنان به دلیل این‌که فقط صورتشان نمایان است، سعی می‌کنند تا با جراحی پلاستیک صورت نقیصه‌ها را برطرف کنند؛ در حالی که با تحقیقی که ما روی ۲ هزار مورد ایرانی و آمریکایی انجام دادیم، این فرضیه کاملا رد شد.

وی اضافه کرد: اگر جراحی پلاستیک فقط به این دلیل باشد، زنان دیگر کشورهای اسلامی و حاشیه خلیج‌فارس هم باید به این روش روی بیاورند، در حالی که در تحقیقی که ما داشتیم میزان مراجعه مردان، بسیار بالاتر از زنان است که برای جراحی پلاستیک اجزای صورت خود مراجعه می‌کنند.

وی گفت: در کشور ما ۹۰ درصد جراحی‌ها مربوط به جراحی بینی است و این جراحی ۷ برابر کشورهای غربی در حال انجام است.

به گفته نراقی، ایرانی‌ها به زیبایی خیلی اهمیت می‌دهند و فرهنگی حاکم شده که برخی افراد وقتی به سن میانسالی می‌رسند، با تلقین اطرافیان، عمل زیبایی برایشان امری ساده جلوه می‌کند و براحتی جزئی از صورت خود مانند پلک یا بینی را به زیر تیغ جراحی زیبایی می‌سپارند.

این متخصص گوش و حلق و بینی تاکید کرد: ما از نظر فرهنگی باید بیشتر روی آسیب‌شناسی و افزایش اعتماد به نفس کار کنیم تا افراد ظاهر خود را معیار قرار ندهند. از طرفی اگر مردم نسبت به عوارض جراحی زیبایی آگاهی داشته باشند، اینقدر به سمت این جراحی‌ها روی نمی‌آورند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.