مردم سوریه به تنهایی برای سرنوشتشان تصمیم گیری نمی‌‌کنند

یک فعال سیاسی سوریه ای تحولات و نارآرامی های داخل سوریه را بر خلاف نظر مردم این کشور خواند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی،” عالیه محفوظ علی” افزود: آنچه که امروز در سوریه شاهد آن هستیم درست برخلاف نظر و خواسته اکثر مردم این کشور یعنی آزادی است. تحولات فعلی در سوریه را مردم این کشور اداره نمی کنند. بعنوان مثال شبه نظامیانی که در این کشور در حال مبارزه هستند ، مزدورانی از لیبی و سایر کشورها هستند که کمکی به مردم سوریه در راه آزادی و دموکراسی نمی کنند. کشتار مردم ، تخریب اموال و زیر ساختهای عمومی بدست شبه نظامیان ، خواسته مردم سوریه محسوب نمی شود. اقدام آمریکا در حمایت  قاطع از شورشیان از یک سو و وانمود کردن ارائه کمکهای غیر نظامی به آنها در اذهان عمومی عملی مضحک و ریاکارانه است. 

این فعال سیاسی سوریه افزود: واشنگتن  داعیه  ایجاد دموکراسی در سوریه را دارد در حالیکه از شبه نظامیان مسلح حمایت می کند. رسانه های آمریکایی تلاش می کنند تظاهرات در  سوریه را آرام و تظاهرکنندگان را افرادی آرام که در جستجوی آزادی و دموکراسی هستند ، به نمایش گذارند. آمریکا  با کمک های تسلیحاتی ، اعزام مزدوران خارجی ، کمک های مالی و هر اقدام دیگر ، از یک سو  خود را حامی تظاهرکنندگان مسالمت آمیز نشان می دهد در حالیکه در حقیقت از شورشیان مسلح حمایت تسلیحاتی می کند. این اقدام مضحک در راستای سیاست کاخ سفید در منطقه است. 

این فعال سیاسی ادامه داد: آمریکا مدعی مبارزه با تروریسم و القاعده در سوریه و منطقه است در حالیکه ما شاهد شبه نظامیانی با سربند القاعده هستیم که کاری جز کشتار مردم مخالف القاعده و نسل کشی های قومی ندارند. چگونه ممکن است شما از یک طرف مخالف القاعده هستید ولی  از یک سوی دیگر از این افراد و وابستگان القاعده برای ترویچ دموکراسی در سوریه ، حمایت می کنید؟ 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.