مردم و بیماران نباید داروی خارجی را به داخلی ترجیح دهند

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مردم و بیماران نباید داروی خارجی را به داخلی ترجیح دهند گفت:اگر برای نجات جان بیمارانمان به یک فرآورده خارجی نیاز داشتیم، قطعا آن را تامین می کنیم. اما در مجموع در بسیاری از موارد فرآورده‌های ایرانی موجود هستند.

مردم و بیماران نباید داروی خارجی را به داخلی ترجیح دهند

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو ایران درباره سیاست‌های ابلاغی سلامت و تکالیف مشخص شده در حوزه تولید داخلی دارو، تجهیزات پزشکی، واکسن، فرآورده‌های بیولوژیک و داروهای سنتی به ایسنا گفت: به طور کلی سیاست سلامت و سیاست کلان اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخل را مد نظر قرار داده‌اند.

وی با بیان این که حمایت از تولید داخل در حوزه های مذکور به بسترسازی در زمینه‌های مختلف نیاز دارد، افزود: بسترسازی نخست آن است که مسیر ارایه مجوز و نظارت وزارت بهداشت طوری تنظیم شود که تولیدات داخل بتوانند سریعتر مجوز بگیرند و به این ترتیب واردات در اولویت قرار نگیرد.

دیناروند بر لزوم بسترسازی فرهنگی در زمینه داروها و تجهیزات تولید داخل تاکید کرد و گفت: جامعه پزشکی، داروسازان و مردم باید به کالای تولید داخل اطمینان داشته باشند. این درحالیست که متاسفانه فرهنگی قدیمی و کهنه داریم که کالای خارجی را به تولید داخل ترجیح می دهد و این موضوع برای تولید داخل بسیار خطرناک است.

وی افزود: اگر قرار است اقتصاد کشور رشد کند، شغل در کشور توسعه یابد و اگر مردم به دنبال رفاه عمومی هستند، به طور جدی به فرهنگ حمایت ازتولید داخل نیاز داریم. این امر بویژه در حوزه دارویی نیاز است.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: پزشکان، مردم و بیماران نباید داروی خارجی را به داخلی ترجیح دهند. اما جایی که برای نجات جان بیمارانمان به یک فرآورده خارجی نیاز داریم، قطعا آن را تامین می کنیم. اما در مجموع در بسیاری از موارد فرآورده‌های ایرانی موجود هستند و به همین دلیل در رقابت با کالای ایرانی صلاح نیست که یک کالای خارجی را تبلیغ کنیم.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.