مردم پاکستان همچنان حمله به مخفیگاه بن لادن را نمایش ظاهری می دانند

آمریکا ۱۲ اردیبهشت ۹۰ با تجاوز به ‘ابیت آباد’ در پاکستان، مدعی شد که اسامه بن لادن سرکرده گروه القاعده را به قتل رساند و چند روز بعد اعلام کرد که جسدش را در دریا انداخت. این ادعا ابهام وسیعی در دنیا به دنبال داشته است.

این گروه تروریستی که با حمایت مالی و سازماندهی آمریکا و عربستان تشکیل شده، عامل جنگ چندین ساله واشنگتن علیه افغانستان و عراق بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اطلاعات اندکی درباره آنچه که مسوولان پاکستانی از حضور وی در خاک این کشور می دانستند، وجود دارد و این موضوع به طرح دیدگاههای مختلفی درباره واقعیت امر دامن زده است.

ساکنان منطقه ابیت آباد که تا قبل از انتشار گزارشهایی درباره کشته شدن بن لادن منطقه ای امن و آرام قلمداد می شد، از این که محل سکونت آنها به عنوان منطقه ای که سرکرده پیشین القاعده در آن سکونت داشته شهرت یافته است، آزرده هستند و تمایلی به پذیرش ادعاهای آمریکایی ها درباره حضور وی در این منطقه ندارند.

این گزارش به نقل از ‘ زین محمد ‘ یکی از ساکنان منطقه ‘ ایبت آباد’ در حومه پایتخت پاکستان نوشت: وی امیدوار است دیگران از خطاب کردن او به عنوان ‘همسایه بن لادن’ دست بردارند.

وی می گوید آنچه او را نگران کرده حقیقت امر در رابطه با ماجرای کشته شدن بن لادن است.

محمد معتقد است بن لادن در این منطقه حضور نداشته و فقط عده ای از افراد بی گناه مرتبط با وی، در این مخفیگاه ساکن بودند و در حمله نیروهای آمریکایی کشته شده اند.

فرانس پرس نوشت: مدیر یک مدرسه محلی در ایبت آباد نیز تردیدی ندارد که بن لادن در این منطقه حضور نداشته است.

وی گفت: خانواده بن لادن ممکن است در منزل مسکونی که در ایبت آباد مورد حمله قرار گرفت، حضور داشتند اما خود او در این محل حضور نداشت. این فقط نمایشی است که نیروهای آمریکایی با همدستی ارتش پاکستان که به خاطر پول به هر کاری دست می زند، طراحی کرده اند.

به گفته یکی از روزنامه نگاران محلی پاکستان، مردم منطقه ایبت آباد علاقه ای به پذیرش حضور بن لادن به عنوان چهره ای بدنام در منطقه محل سکونت خود ندارند و ادعای حضور وی در این منطقه را نمایشی طراحی شده از سوی آمریکا می دانند.

مترجمام**۹۱۵۸**۱۵۷۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۱۶۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.