مردی برای همه فصول

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

جام جم آنلاین: امین حیایی یکی از کلیدی‌ترین نقش‌های سریال «کلاه پهلوی» را بازی می‌کند.«کریم سورچی» با رفت‌وآمدهای مستمرش iبه فرمانداری یکی از تضادهای پیش برنده درام قصه را آشکار می‌کند. او نماینده شهروندان ساده‌دل منطقه‌ای است که اتفاقات «کلاه پهلوی»‌ در آن رخ می‌دهد.

کریم فردی کم توقع، فقیر و بی‌سواد است که پذیرش ظلم و ستم طبقه حاکم برایش عادت شده است. برای همین وقتی iبه‌دست صمصام فلک می‌شود، فقط از شدت درد ترکه فریاد می‌کشد و اصلا برایش سوال ایجاد نمی‌شود که چرا باید چنین دردی را تحمل کند.

تا اینجای کار اطرافیان کریم نیز چنین رویه‌ای را در پیش گرفته‌اند. مثل آن فردی که در آن سکانس نزد صمصام می‌رود و iبه او می‌گوید:‌ آقا بیشتر از این خودتان را خسته و عصبانی نکنید.

مواجهه کریم iبه عنوان فردی که iبه حقوق اجتماعی‌اش آگاه نیست با مقامات عالی‌رتبه شهر اتفاقات قابل توجهی را رقم می‌زند. در این میان برخی چون بلانژ با او iبه ارتباطی انسانی می‌رسند و برخی چون صمصام او را iبه این خاطر که پایش را از گلیمش درازتر کرده، سرزنش می‌کنند.

امین حیایی با بازی در نقش کریم قرار است سیر تحولات ظاهری و باطنی یک انسان را در آن دوره تاریخی نشان بدهد. عکس‌هایی که از گریم این شخصیت در قسمت‌های پایانی سریال انتشار یافته نشان می‌دهد که او بتدریج از یک کریم عامی و فقیر iبه فردی با ظاهری اعیانی و پرزرق و برق بدل می‌شود.

مهین نویدی، طراح چهره‌‌پردازی این سریال چندی پیش خبر داده بود که امین حیایی در این سریال با هفت گریم متفاوت ظاهر می‌شود و با این حساب باید منتظر بمانیم و ببینیم چهره بازیگر محبوب سینما و تلویزیون ایران دستخوش چه تغییراتی می‌شود.

کمتر بازیگری است که iبه اندازه امین حیایی حضور در نقش‌های متنوع را تجربه کرده باشد. وقتی نام این بازیگر می‌آید پیش از همه تصویر کارهای کمدی‌اش در ذهن نقش می‌بندد. ولی نباید از یاد برد که او در فیلم‌های جدی اجتماعی و دینی مثل بیداری رویاها، شب، تکیه بر باد، دست‌های آلوده و… حضور موفقی داشته است.

جوان سرخوش فیلم‌های اخراجی‌ها، کما، مهمان مامان و دایره زنگی هر وقت در قاب دوربین ظاهر شده دیگر شخصیت‌ها را iبه شادبودن و امیدواری تشویق کرده است.

او در فیلم «کما» اگر چه نقش یک دزد خرده پا را بازی می‌کند ولی تا آخرین لحظه پای رفیق تحصیلکرده‌اش (با بازی محمدرضا گلزار) می‌ایستد و او را تا فرودگاه همراهی می‌کند.

جالب است بدانید که در فیلم قرمز (فریدون جیرانی) ابتدا قرار بود امین حیایی iبه جای محمدرضا فروتن ایفاگر نقش ناصر ملک باشد، یعنی نقش فردی که در مرز عشق و جنون گام برمی‌داشت. این حضور می‌توانست سرنوشت دیگری را برای امین حیایی رقم بزند.

احسان رحیم‌زاده – گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.