«مرد آهنی» در صدر گیشه سینماهای آمریکای شمالی ایستاد

۱۶اردیبهشت،

به گزارش سینما پرس، قسمت سوم از مجموعه فیلم‌های اکشن تخیلی «مرد آهنی» (Iron Man) در اولین هفته اکران خود در سینماهای آمریکای شمالی توانست فروشی برابر با ۱۷۵٫۳ میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش در صدر گیشه سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا قرار بگیرد.

«مرد آهنی ۳» پس از «انتقام جویان» (The Avengers) که توانسته بود در اولین هفته اکران خود فروشی برابر با ۲۰۷٫۴ میلیون دلار را برای خود رقم بزند، دومین فیلم پرفروش هالیوودی در اولین هفته اکران به شمار می‌آید.

همچنین قسمت سوم «مرد آهنی» که اکران خود را چندی پیش در سینماهای سایر کشورهای جهان به غیر از آمریکا و کانادا آغاز کرده است توانسته تا به امروز فروشی برابر با ۶۸۰٫۱ میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

«مرد آهنی ۳» اولین فیلم پرفروش اکران تابستانی هالیوود به شمار می‌آید و با این فروشی که به دست آورده مسئولان سینمای هالیوود را به درآمد بسیار بالایی در تابستان سال جاری امیدوار کرده است.

شین بلیک علاوه بر کارگردانی «مرد آهنی ۳» به همراه درو پیرس فیلمنامه این فیلم اکشن تخیلی را نیز نوشته است و رابرت دونی جونیور نیز همانند قسمت‌های پیشین این آثار دنباله دار در نقش «مرد آهنی» بازی کرده است.

بنابر گزار هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «رنج و گنج» (Pain & Gain) به کارگردانی مایکل بی نیز در دومین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با ۷٫۶ میلیون دلار در رتبه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته ۲ کشور آمریکا و کانادا جای بگیرد.

مارک والبرگ، دوان جانسون و آنتونی مکی در «رنج و گنج» ایفای نقش کرده‌اند و این فیلم اکشن کمدی ماجرای ۳ مرد تنومند را به تصویر می‌کشد که به اشتباه توسط یک باند تبهکاری فلوریدا دزدیده می‌شوند.

فیلم سینمایی «۴۲» به نویسندگی و کارگردانی برایان هلگلند نیز در چهارمین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۶٫۲ میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با تکیه بر این مبلغ فروش در جایگاه سوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته آمریکای شمالی جای بگیرد.

چادویک بوزمن، هریسون فورد و نیکول بهاری در «۴۲» بازی کرده‌اند و این فیلم درام داستان زندگی «جکی رابینسون»؛ بازیکن تیم بیس بال «بروکلین داجرز» را روایت می‌کند.

فیلم سینمایی «فراموشی» (Oblivion) به نویسندگی و کارگردانی جوزف کاسینسکی در سومین هفته اکران خود توانست با فروشی برابر با ۵٫۸ میلیون دلار در رتبه چهارم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای آمریکای شمالی قرار بگیرد.

تام کروز، مورگان فریمن و اولگا کوریلنکو در «فراموشی» ایفای نقش کرده‌اند و این فیلم اکشن داستان یک سرباز با سابقه را به تصویر می‌کشد که برای استخراج منابع باقی مانده در زمین مامور می‌شود.

انیمیشن «کرودها» (The Croods) به کارگردانی کرک دو میکو و کریس سندرز نیز در هفتمین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۴٫۲ میلیون دلار عنوان پنجمین فیلم پرفروش این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص داد.

نیکلاس کیج، اما استون و رایان رینالدز از جمله بازیگران مطرح و برجسته‌ای می باشند که به جای شخصیت‌های انیمیشن «کرودها» حرف زده‌اند و این انیمیشن سینمایی داستان یک خانواده غارنشین را به تصویر می‌کشد که پس از ویران شدن غارشان با کمک یکی از فرزندان خلاق خود سعی می‌کنند که زندگی تازه‌ای را آغاز کنند.

فیلم سینمایی «عروسی بزرگ» (The Big Wedding) به نویسندگی و کارگردانی جاستین زاکام نیز توانست در دومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۳٫۸ میلیون دلار در رتبه ششم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا قرار بگیرد.

رابرت دنیرو، کاترین هیگل و دایان کیتون در «عروسی بزرگ» ایفای نقش کرده‌اند و این فیلم کمدی ماجرای مراسم ازدواج فرزند یک زوج سالخورده را به تصویر می‌کشد که مدت‌ها پیش از یکدیگر جدا شده‌اند، اما برای برگزاری هرچه بهتر مراسم تصمیم می‌گیرند دوباره با یکدیگر آشتی کنند.

فیلم سینمایی «ماد» (Mud) به نویسندگی و کارگردانی جف نیکولز نیز در دومین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۲٫۲ میلیون دلار در رتبه هفتم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته گیشه سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت.

متیو مک‌کاگنی، تای شریدان و جیکوب لافلند از جمله بازیگران «ماد» می باشند و این فیلم درام داستان ۲ پسر نوجوان را به تصویر می‌کشد که سعی می‌کنند به یک پناهنده برای فرار از دست دشمنانش کمک کنند.

فیلم سینمایی «او زی؛ بزرگ و قدرتمند» (Oz the Great and Powerful) به کارگردانی سم ریمی نیز در نهمین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۱٫۸ میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با این مبلغ فروش در رتبه هشتمین فیلم پرفروش گیشه سینماهای این هفته ۲ کشور آمریکا و کانادا قرار بگیرد.

جیمز فرانکو، میلا کانیس و راشل ویتز از جمله بازیگران جوان و مطرح «او زی؛ بزرگ و قدرتمند» می باشند و این فیلم فانتزی ماجرای یک جادوگر نه چندان معروف را به تصویر می‌کشد که به طور اتفاقی به یک شهر مسحور شده سفر می‌کند، شهری که سه جادوگر با قدرت‌های فرازمینی خود در آن حکمرانی می‌کنند.

پنجمین قسمت از مجموعه آثار کمدی «فیلم ترسناک» (Scary Movie) نیز در چهارمین هفته اکران خود توانست فروشی برابر با ۱٫۴ میلیون دلار را برای خود رقم بزند و با این مبلغ فروش در رتبه نهم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته سینماهای آمریکای شمالی بایستد.

اشلی تیسدیل، سایمون رکس و چارلی شین از جمله بازیگران جوان و مطرح «فیلم ترسناک» می باشند و این فیلم کمدی با ماجرای زن و شوهری آغاز می‌شود که فرزند خود را از بیمارستان به خانه می‌آورند.

فیلم سینمایی «جایی فراتر از کاج‌ها» (The Place Beyond the Pines) به کارگردانی درک کیان‌فرنس نیز در ششمین هفته اکران خود با فروشی برابر با ۱٫۳ میلیون دلار عنوان دهمین فیلم پرفروش گیشه این هفته سینماهای ۲ کشور آمریکا و کانادا را به خود اختصاص دهد.

رایان گازلینگ، اوا مندز و آنتونی پیزا از جمله بازیگران «جایی فراتر از کاج‌ها» می باشند و این فیلم درام جنایی داستان یک بدلکار موتور سوار را به تصویر می‌کشد که برای فراهم کردن یک زندگی بهتر برای همسر و فرزند تازه متولد شده‌اش دست به دزدی یک بانک می‌زند.

همچنین فروش فیلم‌های مذکور تا به امروز در سینماهای آمریکای شمالی نیز به شرح زیر است:

«مرد آهنی ۳»، یک هفته اکران، ۱۷۵ میلیون دلار.

«رنج و گنج»، ۲ هفته اکران، ۳۳٫۹ میلیون دلار.

«۴۲»، ۴ هفته اکران، ۷۸٫۳ میلیون دلار.

«فراموشی»، ۳ هفته اکران، ۷۶ میلیون دلار.

«کرودها»، ۷ هفته اکران، ۱۶۹ میلیون دلار.

«عروسی بزرگ»، ۲ هفته اکران، ۱۴٫۲ میلیون دلار.

«ماد»، ۲ هفته اکران، ۵٫۲ میلیون دلار.

«او زی؛ بزرگ و قدرتمند»، ۹ هفته اکران، ۲۲۹ میلیون دلار.

«فیلم ترسناک»، ۴ هفته اکران، ۲۹٫۶ میلیون دلار.

«جایی فراتر از کاج‌ها»، ۶ هفته اکران ۱۸٫۷ میلیون دلار.

انتهای پیام/م/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.