مرد میانی در فیس بوک به حاشیه رفت

۰۱م آذر ،

فاوانیوز: مدتی است Facebook امکان استفاده از پودمان امن https/SSL را در اختیار کاربران گذاشته است ولی تابحال به صورت انتخابی بوده و به سبب عدم آگاهی اغلب کاربران، تا به حال استفاده چندانی از این امکان مفید نمی شده.
 
شرکت Facebook اعلام کرد که منبعد به طور استاندارد از ارتباط امن https برای دسترسی و ارتباط کاربران به این پایگاه اینترنتی اجتماعی استفاده خواهد شد. در مرحله اول این تغییر سیاست و استفاده از پودمان https در کشور آمریکا به اجرا درخواهد آمد و به تدریج شامل همه کاربران Facebook خواهد شد.

به گزارش  فاوانیوز به نقل از افتانا، ناگفته نماند که مدتی است Facebook امکان استفاده از پودمان امن https/SSL را در اختیار کاربران گذاشته است ولی تابحال به صورت انتخابی بوده و به سبب عدم آگاهی اغلب کاربران، تا به حال استفاده چندانی از این امکان مفید نمی شده.

به سبب محبوبیت پایگاه اینترنتی Facebook، کاربران این پایگاه اینترنتی همواره مورد هدف نفوذگران بوده و اطلاعات شخصی آنان در معرض خطر قرار می گیرد. یکی از رایج ترین روش های سرقت اطلاعات، روش “مرد میانی” یا Man in the Middle است. در این روش فرد نفوذگر، ارتباط بین کاربر و سرور مورد نظر را شناسایی و شنود می کند. در صورتی که این ارتباط امن نبوده و اطلاعات رد و بدل شده، رمزگذاری نشده باشد، کار فرد نفوذگر بسیار آسان تر می گردد. پودمان SSL این ارتباط رمزگذاری و امن می کند.

استفاده از پودمان امن https/SSL مانع از بروز همه حملات و تهدیدات نخواهد شد ولی قدم مثبت و موثری برای پایگاه اینترنتی Facebook به شمار می آید.

مرجع : شرکت شبکه گستر
 

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.