مرزبانی اولین نقطه روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه است

۲۳ام بهمن ،

سخنگوی وزارت امورخارجه، پلیس مرزبانی را اولین نقطه تماس و همکاری با سایر کشورها به ویژه همسایگان عنوان کرد و گفت: ما به دنبال توسعه هر چه بیشتر روابط با همسایگان هستیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، رامین مهمانپرست اظهارداشت: موضوع امنیت ملی شامل مؤلفه‌های مختلفی است که برای حفظ امنیت و تأمین منافع ملی باید انسجام لازم بین دستگاه‌های مختلف وجود داشته باشد.

وی از نیروهای مرزبانی به عنوان یکی از عوامل موثر در ایجاد امنیت ملی و حفظ اقتدار کشور نام برد و گفت: اگر بتوانیم از مرزهای خود با قدرت حفاظت کنیم و اجازه تعرض و فتنه به کشورهای متخاصم ندهیم، می‌توانیم در صحنه‌های سیاست خارجی نیز از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کرده و از طریق گسترش روابط سازنده دیپلماتیک با سایر کشورها بیشترین منافع را برای کشورمان تامین کنیم.

مهمانپرست تصریح کرد: مرزبانی یک بحث دو طرفه است، از یک سو باید با حفظ اقتدار از تعرض به مرزها جلوگیری کند و از سوی دیگر اولین نقطه تماس و با سایر کشورها به ویژه همسایگان است که باید به عنوان آغازکننده همکاری های خوب و سازنده از این نیرو به بهترین نحو استفاده کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با اشاره به نقش مرزبانی در همکاری دیپلماسی کشورهای همسایه، خاطر نشان کرد: مشترکات فرهنگی، تاریخی، سیاسی، اعتقادی و روابط گسترده با کشورهای همسایه همواره به نفع ملت ما بوده است.

این مقام مسئول در دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه تعامل بین مرزبانی و دستگاه سیاست خارجی نتیجه بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت، گفت: مرزبانی در یکی از بهترین اشکال خود قرار دارد که به ارتباط خوب بین دستگاه سیاست خارجی و مرزبانی کمک کرده تا علاوه بر روابط خوب با همسایگان، دائما برای توسعه این روابط برنامه ریزی کنیم.

مهمانپرست افزود: نیروهای مرزبانی ایران و کشورهای همسایه در چارچوب همکاری‌ها و توافقات، ماموریت‌های خود را به بهترین نحو پیگیری می کنند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.