مرسدس بنز کلاس اس تازه آمد

۳۰اردیبهشت،

مرسدس بنز کلاس اس تازه آمد

Bookmark and Share

بعد از ماه‌ها انتظار مرسدس بنز نسل تازه کلاس اس را رونمایی کرد. کارخانه آلمانی می‌گوید این مرسدس بنز اس تازه پیشرفته‌ترین خودروی جهان است. 

خودروی تازه با کد W222 چند سال است که فکر بنز را به خود مشغول کرده. مرسدس بنز در سال ۲۰۱۱ عرضه مایباخ را متوقف کرد و بار رقابت با رولزرویس و بنتلی را بر دوش کلاس اس گذاشت. 

اما داستان نسل تازه کلاس اس دو سال پیش تغییری جدی کرد. هنگامی که دیتر زچه، مدیر اجرایی مرسدس بنز هنگام امتحان یکی از طرح‌های پیشنهادی نسل تازه کلاس اس متوجه شد صندلی عقب ماشین به اندازه کافی خم نمی‌شود. 

مرسدس بنز کلاس اس تازه آمد

زچه معتقد بود مرسدس بنز برای مشتری‌های ثروتمندی که به صندلی‌های جت‌های خصوصی و بخش درجه یک هواپیما عادت کرده‌اند، باید محیطی مشابه در صندلی‌های عقب فراهم کند. او در مصاحبه‌ای گفت «تمرکز مهندسان معمولاً بر روی صندلی‌های عقب است. اما مشتریان کلاس اس مخصوصاً در چین معمولاً در صندلی عقب می‌نشینند». به همین سبب زچه از طراحان خواست تا صندلی‌های عقب را طوری بسازند تا بشود آن‌ها را تا ۴۳.۵ درجه خواباند. 

مرسدس بنز این خودروی تازه را در پاییز امسال با یک موتور هشت سیلندر ۴.۷ لیتری که ۴۵۵ اسب بخار نیرو و ۵۱۶ پوند بر فوت گشتاور تولید می‌کند به بازار عرضه خواهد کرد. چند ماه بعد مدل دو دیفرانسیل به بازار خواهد آمد و سپس مدل ای‌ام‌جی اس۶۳ در این کلاس عرضه می‌شود. سال آینده هم‌کلاس اس با موتوری دوازده سیلندر عرضه خواهد شد و ای ام جی همزمان قوی‌ترین مدل این کلاس، اس۶۵ را خواهد ساخت. 

مرسدس بنز کلاس اس تازه آمد

علاوه بر این کلاس اس با موتورهای شش سیلندر دیزل و هیبرید هم ساخته می‌شود. کم‌مصرف‌ترین مدل موتور چهار سیلندر هیبرید دارد که مصرف سوخت موتور دیزل-الکتریکی این خودرو به اندازه تویوتا پریوس است. مصرف سوخت این اس۳۰۰ هیبرید با آیرودینامیک بهتر از دیگر مدل‌ها تنها ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است. 

مرسدس بنز می‌گوید شتاب صفر تا صد کیلومتر مدل اس۵۰۰ با موتور هشت سیلندر ۴.۸ ثانیه است و حداکثر همه مدل‌هایی که پاییز به بازار می‌آید (به غیر از موتور چهار سیلندر هیبرید) به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. سرعت‌ مدل‌هایی که در آمریکا فروخته می‌شود کمتر است. 

مرسدس بنز کلاس اس تازه آمد

فنربندی ماشین کاملاً تازه است. کمک‌فنرهای کلاس اس حس‌گرهایی دارد که دست‌اندازهای جاده را تشخیص می‌دهد و تنظیم فنرها را پیش از رسیدن به دست انداز  تغییر می‌دهد.

اما جادوی اصلی در داخل اتاق رخ می‌دهد. سرنشینان به نقل از مرسدس بنز در «خلوتی باشکوه» سفر می‌کنند. صندلی‌ها سرنشینان را ماساژ می‌دهد، سیستم صوتی ۱۵۴۰ واتی صدا را از طریق ۲۴ بلندگو به طور سه بعدی پخش می‌کند و اطلاعات خودرو از طریق دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به راننده داده می‌شود. دربارهٔ تکنولوژی داخل کلاس اس {اینجا} بیشتر بخوانید.

کلاس اس برای مرسدس بنز بسیار سودآور است. قیمت پایه مرسدس بنز کلاس اس ۷۹ هزار و ۷۹۰ یورو است و سود مرسدس بنز در ازای فروش هر دستگاه ۲۵ درصد است. در مقایسه، کارخانه آلمانی به ازای فروش هر دستگاه کلاس ای تنها یک درصد سود می‌کند. 

مرسدس بنز از سال ۲۰۰۵ به بعد سردمداری خود بر کلاس خودروهای لوکس را از دست داد. حالا با رونق بازار چین و نسل تازه کلاس اس، این کارخانه امیدوار است بتواند مقام بهترین خودروساز لوکس جهان را از ب ام و پس بگیرد. 

برچسب ها : مرسدس بنز | کلاس اس | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۵/۲۰
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.