مرغ های تخم گذار وقتی پیر می شوند، به کجا می روند؟

مرغ‌های تخم‌گذار پس از حذف شدن از گردونه تولید تخم‌مرغ، به دلیل پایین بودن کیفیت با نصف قیمت مرغ گوشتی روانه مصارف صنعتی سوسیس و کالباس می‌شوند.

هدایت اصغری ـ مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌‌گذار ـ اظهار کرد: مرغ‌های تخم‌گذار پس از این‌که از چرخه‌ تولید خارج می‌شوند، برای مصارف صنعتی به نصف قیمت مرغ گوشتی فروخته و پس از کشتار در تهیه سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: مرغ تخم‌گذار که درصد گوشت آن از مرغ گوشتی کمتر است، کیفیت آن هم از مرغ‌های گوشتی پایین‌تر بوده لذا پس از این‌که از چرخه‌ تولید تخم‌مرغ حذف می‌شوند، گوشت‌شان برای مصارف صنعتی به کار می‌رود.

اصغری تصریح کرد: مصرف گوشت مرغ تخم‌گذار برای بازار مصرف خانوار ممنوعیتی ندارد، اما به دلیل پایین‌بودن کیفیت، معمولا وارد صنایع فرآورده‌های گوشتی می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغ میهن اظهار کرد: مرغ تخم‌گذار شش ماه دوره پرورش دارد تا به مرحله باروری و تخم‌گذاری برسد و پس از آن ۱۲ ماه تخم‌گذاری در چرخه‌ تولید تخم‌مرغ، کشتار می‌شود.

وی افزود: مرغ تخم‌گذار در سن ۱۸ ماهگی به کشتار می‌رود در حالی که مرغ‌های گوشتی ۴۵ روزه کشتار و در بازار مصرف خانوار عرضه می‌شوند.

اصغری یاد‌آور شد: قیمت گوشت مرغ تخم‌گذار تقریبا نصف قیمت مرغ گوشتی بوده و هم‌چنین درصد گوشت آن بسیار کمتر از مرغ‌های گوشتی است.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.