مرکز آموزشی نوا در ونکوور ۱۰ساله شد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

بهروزی‌نیا در گفت و گو با هنرآنلاین:

نوازنده چیره دست بربط مدیر موسسه فرهنگی-هنری نوا در ونکوور کانادا از ۱۰ ساله شدن این مرکز خبر داد و گفت: امسال ۱۰ سالگی این مرکز را در کانادا جشن خواهیم گرفت.

حسین بهروزی نیا؛ نوازنده بربط و مدیرموسسه فرهنگی-هنری نوا در این باره گفت: مرکزآموزشی-فرهنگی نوا از ۱۰ سال پیش فعالیت خود را در ونکوور کانادا آغاز کرد. این مرکز در تمامی زمینه های فرهنگی-هنری فالیت می کند و شاید بتوان این مرکز را بزرگترین مرکز فرهنگی و هنری در خارج از کشور دانست که هنرهای مختلفی از جمله موسیقی ایرانی، غربی، هندی و چینی، خوشنویسی ، نقاشی، کتابخانه، بخش سی دی و ساز، ادبیات و سالن اجرای برنامه به گنجایش ۱۰۰ نفر، بازیگری، نمایش و آموزش دوبله فیلم فعالیت دارد.

وی ادامه داد: برای شرکت در این کلاسها نیازی به دانستن زبان فارسی نیست چرا که تمام هدف ما از برگزاری این کلاسها و تاسیس چنین مرکزی آشنا کردن مردم دنیا با هنر ایران است. سعی کرده ایم از بهترین اساتید هر عرصه انتخاب کنیم . به طور مثالدر خوشنویسی از یدالله کابلی ؛ یکی از برجسته ترین اساتید ایران کمک گرفته ایم. در زمینه های دیگر نیز به همین صورت عمل کرده ایم.

نوازنده چیره دست بربط تاکید کرد: تمام سعی ما بر این است که غیر ایرانی ها با هنر و فرهنگ ایران زمین آشنا شوند . به همین سبب از حضور تمامی اشخاص با هر نژاد، زبان، ملیت و قومیتی استقبال می کنیم. برای آنهایی که فارسی نمی دانند این کلاسها به زبان انگلیسی برگزار می گردد.در حال حاضر من چند هنرجوی خارجی دارم که یکی از آنها عود می نوازد و در حال یادگیری دستگاه های موسیقی ایرانی است.

وی با تاکید بر اینکه این مرکز امسال ۱۰ سالگی اش را جشن می گیرد، گفت:یکی دیگر از فعالیتهای این مرکز برگزاری کنسرت برای هنرمندان طراز اول ایران مانند استاد شجریان، شهرام ناظری، همایون شجریان، سالار عقیلی، علیرضا قربانی ، کامکارها و … بوده است.

این مرکز در ماه قبل چندین گالری برگزار کرد و همچنین نمایشگاه خط استاد یدالله کابلی نیز در این میان بود. نمایشگاه ساخت ساز سنتور نیز یکی از این نمایشگاهها بود . این نمایشگاهها توسط آقای منوچهر پوریان خیر برگزار شد.

پایان پیام/۴۳


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.