مروان برغوثی: فتح تلاش کافی برای آزادی من نکرده است

۲۷فروردین۱۳،

5-201.jpg

یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح عملکرد این جنبش را برای آزادی اسیران فلسطینی ناامید کننده خواند و خواهان در اولویت قرار دادن این مساله ملی و مهم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، مروان برغوثی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح به مناسبت گذشت ۱۱ سال از بازداشتش در گفت‌وگو با وکیل مدافعش اعلام کرد که فرصتی برای دستیابی به معاهده صلح با دولت کنونی تل‌آویو وجود ندارد و اگر واشنگتن به صورت جدی خواهان پایان اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور فلسطین است، باید تعهد شفاف و علنی بنیامین نتانیاهو، اول وزیر رژیم صهیونیستی را برای پایان اشغالگری، عقب‌نشینی تا مرزهای ۱۹۶۷، پایان شهرک سازی‌ها و آزدی اسرای فلسطینی به دست آورد.

مروان برغوثی تصریح کرد که بازگشت به مذاکرات بیهوده و ویران‌گر است و به همین سبب مردم فلسطین به هیچ وجه آن را نمی‌پذیرند.

برغوثی که حامیان بسیاری در جنبش فتح دارد، اعلام کرد: مبارزه با اشغالگری و تلاش برای آزاد سازی فلسطین از طریق عملکرد جنبش فتح به عنوان یک جنبش آزادسازی ملی و نه یک حزب سیاسی صورت می‌گیرد که با وجود اشغالگری اسرائیل ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین را در دست دارد.

وی در خصوص ادامه یافتن زمان بازداشتش سخن به میان آورده و گفت: من با صراحت کامل می‌گویم که تلاش و اعمال فشار کافی برای وادار کردن اسرائیل برای آزادی من و تمام اسیران صورت نگرفته است و مساله اسیران فلسطینی از ۲۰ سال قبل به عنوان یک اولویت در میز مذاکرات مطرح بوده است.

وی در ادامه افزود: عادلانه و منطقی نیست که مبارزان فلسطین ۲۰ سال بعد از انعقاد معاهده اسلو همچنان در حبس بمانند چرا که این مساله به سبب اهمال‌کاری رهبران فلسطینی یک فاجعه واقعی به شمار می‌آید، اما با این وجود صورت گرفتن این اقدام هر چند دیر بهتر از رخ ندادن آن است اما این درست است که ۵۰۰۰ اسیر بویژه کسانی که به حبس ابد متهم شدند، تا ۲۰ یا ۳۰ سال منتظر بمانند تا درخواستی برای آزادی آنها صورت گیرد؟

برغوثی تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده است تا با این مساله ملی مهم با مسئولیت ملی عمل شود و برخورد صوری در خصوص آزادی اسرا پایان باید و باید یک تصمیم استراتژیک برای آزادی تمام اسرا اتخاذ شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.