مرورگر جدید IE 10 برای Win 7 با تاخیر می آید


فاوانیوز:
IE10 بعد از مدتها بدقولی و وعده های انجام نشده، بالاخره شرکت مایکروسافت رسما اعلام کرد که در اواخر آبان ماه امسال نسخه آزمایشی مرورگر جدید Internet Explorer 10 را برای سیستم عامل Windows 7 منتشر خواهد کرد.

 در عین حال، زمان مشخصی برای عرضه رسمی و نهایی این مرورگر به بازار تعیین نکرد و آنرا موکول به بررسی نتایج به دست آمده از استفاده کنندگان و آزمایش کنندگان از نسخه آزمایشی مرورگر IE 10 نمود.

مرورگر جدید IE 10 بطور پیش فرض به همراه سیستم عامل جدید Windows 8 که حدود ۱۰ روز دیگر بطور رسمی معرفی و به بازار روانه خواهد شد، ارائه می گردد. ولی مدتهاست که کار طراحی و تهیه این مرورگر برای سیستم عامل Windows 7 با تاخیر و وقفه هایی روبرو شده است.

مرورگر IE 10 با سیستم های عامل Win Vista و Win XP سازگار نبوده و قابل استفاده نخواهد بود. شرکت مایکروسافت اولین شرکتی است که مرورگرش با این دو سیستم عامل قدیمی سازگار نمی باشد. بقیه سازندگان مرورگر، همچنان از هر دو سیستم عامل پشتیبانی کرده و یا حداقل با Win Vista سازگاری دارند.

شرکت مایکروسافت تلاش فراوانی کرده تا بتواند مانند سازندگان مرورگرهای Chrome و Firefox چرخه تولید مرورگر IE خود را سریعتر کرده و نسخه های جدید این مرورگر را در بازه های زمانی کوتاه تری در اختیار کاربران قرار دهد. به همین منظور، چند هفته بعد از انتشار مرورگر IE 9، شرکت مایکروسافت بحث مرورگر IE 10 را آغاز کرده و از امکاناتی که قرار است در آن گنجانده شود، صحبت به میان آورد. البته متاسفانه چنین نشد و اکنون پس از گذشت تقریباً ۱۹ ماه از تاریخ انتشار مرورگر فعلی IE 9، هنوز IE 10 رسما به بازار عرضه نشده است. با تاخیری که در عرضه مرورگر IE 10 برای Windows 7 پیش آمده، کاربران این سیستم عامل مدت زمان بیشتری را هم باید انتظار بکشند.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.