مرکز طبع و نشر قرآن کریم مراحل کتابت قرآن را معرفی می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، بخش «دار‌الکتابه» وابسته به مرکز طبع و نشر قرآن کریم تازه‌‌ترین آثار و تحقیقات منتشر شده در این مرکز را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نمایش گذاشته است.

این آثار در موضوعاتی چون ترجمه قرآن کریم و مباحث قرآنی، جدول مقایسه‌ای رسم‌الخط کلمات و نیز تألیفات مرکز طبع و نشر قرآن با موضوعاتی چون کتابت قرآن کریم، علامتگذاری، تقسیمات قرآن، مکی و مدنی بودن سوره‌ها، سجده‌های تلاوت، علائم و مواضع وقف و ابتدا منتشر شده است.

همچنین در حاشیه غرفه این مرکز نیز نمایشگاهی از برجسته‌ترین آثار کتابت شده با موضوع قرآن برپاست که در مجموع ۱۰۰ اثر کتابت شده با خط نسخ و ثلث را در بر می‌گیرد.

واحد تصحیح هم بخش دیگر این مرکز در نمایشگاه قرآن کریم است که در آن به تصحیح قرآن‌های چاپ شده پرداخته می‌شود تا اغلاط احتمالی آنها برطرف شوند.

حمایت از پایان‌نامه‌های قرآنی با موضوعات مورد نیاز مرکز فعالیت دیگر این غرفه در ایام نمایشگاه قرآن کریم است که در این راستا پایان‌نامه‌های قرآنی ارائه شده به آن غرفه در صورت تایید مورد حمایت قرارخواهد گرفت که این حمایت شامل معرفی استاد راهنما، پرداخت هزینه تألیف و در نهایت انتشار اثر می‌شود.

همچنین در این غرفه روزانه ۲ کاتب قرآن کریم حضور داشته و مخاطبان را از نزدیک با مراحل کتابت قرآن آشنا می‌کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.