مرکز مبادلات ارزی کاملا مجازی می‌شود

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

بینا- سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: به تدریج با فعال شدن شعب ارزی بانکهای عامل در پذیرش ثبت سفارش‌های واردات مراجعه مشتریان به این مرکز کاهش می‌یابد.
صمد کریمی امروز در گفتگویی رادیویی افزود: سه بانک دیگر هم از پذیرش ثبت سفارشها در این مرکز اجتناب می نمایند و متقاضیان باید به شعب ارزی مراجعه نمایند که این فرآیند برای همه بانکها تا آخر هفته تکمیل می گردد.
وی گفت: از اوایل هفته آینده فعالیتهای این بانکها عمدتا مجازی می گردد و اتاق پایاپای ارزی خواهد شد. کریمی سامانه این فعالیتها را همان پورتال ارزی بیان نمود و افزود: مشتریان باید به شعب ارزی بانکها مراجعه نمایند که فعالیتهای این مرکز و بانکها و مشتریان را تسهیل می نماید.
کالاهای اولویت نهم در دست پالایش و تغییر
در همین حال، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت ،معدن و تجارت گفت: در کمیته ای ویژه ۸۸ ردیف گروه کالایی اولویت ۹ تغییر نموده و در رده های بالاتر قرار گرفته است.
سعید عباس پور افزود: عمده کالاهای اولویت نهم شامل مواردی است که در داخل ساخته می گردد و نمونه آن خودرو و کالاهایی است که امکان ساخت داخل وجود دارد اما ممکن است لابه لای این کالاها نیز قطعاتی باشد که ساخت داخل ندارد.
وی  گفت: بحث اولویت نهم در حال بررسی و پالایش مجدد است و بر حسب ضرورت کالاهایی هم که ساخت داخل نباشد و نیازبخش های تولید و و اسطه ای باشد در کمیته ویژه، تغییراتی درآن ایجاد و پالایش می گردد.
عباسپور، باطری، بعضی خط های تولید صنعتی که امکان تولید ۸۰ درصد آن در داخل وجود دارد، خودرو، بخشهایی از آسانسور، لوازم خانگی ، یخچال ، فریزر، لب تاپ، رایانه، گوشی تلفن همراه و کالاهای مخصوص کشاورزی را از جمله کالاهای اولویت نهم برشمرد.
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت ، معدن و تجارت افزود: پس از پالایش کامل این گروه کالایی، زمان عملیاتی شدن آن برای انجام مراحل ثبت سفارش و ارائه ارز مبادله ای اعلام خواهد شد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.