مرگ رییس جمهوری غنا یک شوک برای قاره افریقا بود

سخنگوی کنگره ملی افریقای جنوبی روز چهارشنبه گفت: ‘جان آتا میلز’ به عنوان یک رهبر خوب، موفق شد رشد اقتصادی را برای کشورش به همراه اورد.

‘جان آتا میلز’ رییس جمهوری ۶۸ ساله غنا سه شنبه گذشته به طور غیرمنتظره ای در یکی از بیمارستان های شهر اکرا درگذشت.

‘ژاکوب زوما’ رییس جمهوری افریقای جنوبی نیز روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت درگذشت ‘جان آتا میلز’ رییس جمهوری غنا گفت: در دوران ریاست جمهوری ‘جان آتا میلز’ ؛ ‘پرتوریا’ و ‘آکرا’ دارای روابطی قوی در سطوح دو جانبه و چند جانبه بودند .

وی اضافه کرد: دراین دوران تلاش خالصانه ای برای تعمیق روابط تاریخی میان دو کشور صورت گرفت.

حزب متحد دمکراتیک افریقای جنوبی نیز روز چهارشنبه در باره میلز گفت: وی ضمن پیشبرد رشد اقتصادی در غنا نشان داد که چگونه این رشد می تواند به نفع تمامی مردم کشورش باشد.

حزب مخالف افریقای جنوبی با بیان اینکه رییس جمهوری فقید غنا رهبری مورد احترام برای تمام رهبران افریقا بود ؛ تصریح کرد: میلز توانست دمکراسی و ثبات را درکنار یکدیگر در قاره افریقا به تصویر بکشد.

میلز که در ماه ژوئن گذشته برای درمان به مدت ۹ روز به آمریکا رفته بود ؛ بدنبال احساس درد در دوشنبه شب گذشته به بیمارستان منتقل شد.

مرگ وی در زمانی اتقاق افتاد که قرار بود پنج ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری در این کشور ۲۵ میلیون نفری برگزار شود.

حزب حاکم کنگره ملی دمکراتیک غنا؛ ژوئیه سال گذشته جان آتا میلز را به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور در ماه دسامبر انتخاب کرده بود.

جان اتا میلز از سال ۲۰۰۹ میلادی مقام ریاست جمهوری غنا را در اختیار داشت.

در دوران ریاست جمهوری میلز؛ کشور غنا توانست به یک رشد بالای اقتصادی دست یابد.

رشد اقتصادی کشور غنا در سال ۲۰۱۱ میلادی در حدود ۱۴٫۵ درصد بود که بالاترین رشد در میان کشورهای افریقایی و نیز جهان بشمار می آید.

کشور غنا با ۲۳۸ هزار و ۵۳۷ کیلومتر مربع وسعت درغرب قاره افریقا و درکنار اقیانوس اطلس و در همسایگی کشورهای ساحل عاج در غرب، ولتای علیا در شمال و توگو در شرق واقع شده‌ است.

۱۵۵۲**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۳۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.