مرگ سالانه ۴ تا ۵ میلیون نفر براثر “عفونت‌های ریوی”

اردیبهشت ۱۴۰۳

آمارها مربوط به سال‌های اخیر نشان می‌دهند که سالانه ۴ تا ۵ میلیون نفر در جهان بر اثر عفونت‌های ریوی جان خود را از دست می‌دهند که تعداد زیادی از این مرگ و میرها، مربوط به کودکان است.

حمیدالله سلطانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: درصد قابل ملاحظه‌ای از موارد مرگ و میر در جهان مربوط به عفونت‌های تنفسی است که البته در کشورهای فقیروکمتر توسعه یافته این بیماری‌ها یک مشکل و معضل عمده و جدی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به بالا بودن آمار ابتلا مرگ و میر ناشی از عفونت‌ها و التهابات ریه در جهان تاکید کرد: آمارهای مربوط به سال‌های اخیر نشان می‌دهند که سالانه ۴ تا ۵ میلیون نفر در جهان بر اثر عفونت‌های ریوی جان خود را از دست می‌دهند که تعداد زیادی از این مرگ و میرها مربوط به کودکان است.

سلطانی یادآور شد: متاسفانه در کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای فقیر وکمتر توسعه یافته تا کنون هیچ برنامه ریزی و سازماندهی خاصی برای مقابله و پیشگیری از ابتلا مرگ و میر و بیماری‌ها و عفونت‌های تنفسی صورت نگرفته است.

وی خاطر نشان کرد: براساس برخی از بررسی‌ها و مطالعات،‌موارد مرگ و میر ناشی از عفونت‌های تنفسی به ویژه عفونت‌ها و التهابات ریوی در کشورهای فقیر و کم درآمد دهها برابر بیشتر از کشورهای توسعه یافته و پردرآمد است که این موضوع یک زنگ خطر جدی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.