مرگ ۷۷۰۶ ایرانی در تصادفات رانندگی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 مرگ ۷۷۰۶ ایرانی در تصادفات رانندگی

مرگ ۷۷۰۶ ایرانی در تصادفات رانندگی

ممتازنیوز: تلفات حوادث رانندگی در پنج ماهه نخست سال جاری ۹٫۸ درصد کاهش یافت و از هشت هزار و ۵۴۰ فوتی در مدت مشابه سال گذشته به ۷ هزار و ۷۰۶ نفر در سال جاری رسید.

به گزارش ممتازنیوز، از کل تلفات حوادث رانندگی در پنج ماهه امسال ۵ هزار و ۹۳۹ نفر مرد و هزار و ۷۶۷ زن بودند. همچنین در حوادث رانندگی این مدت ۱۴۲ هزار و ۹۱۱ نفر مصدوم شدند که از این تعداد نیز ۱۰۳ هزار و ۶۱۱ نفر مرد و ۳۹ هزار و ۳۰۰ نفر دیگر زن بودند.
بر اساس این گزارش تعداد مصدومان حوادث رانندگی در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲٫۵ درصد افزایش یافته است.
همچنین در این مدت استانهای فارس با ۶۸۵، خراسان رضوی با ۵۷۶ و تهران با ۵۵۴ مورد بیشترین و استانهای ایلام با ۶۶، کهگیلویه و بویراحمد با ۷۹ و یزد با ۹۸ مورد، کمترین تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.
از کل تلفات حوادث رانندگی پنج ماهه امسال ۲ هزار و ۱۱۱ نفر در محورهای درون شهری، ۴ هزار و ۹۰۰ نفر در مسیرهای برون شهری، ۶۵۸ نفر در مسیرهای روستایی و ۳۷ نفر در مسیرهایی نامعلوم جان خود را از دست داده‌اند.
این گزارش می‌افزاید: در مرداد امسال هزار و ۶۲۳ نفر (هزار و ۲۷۹ نفر مرد و ۳۴۴ نفر زن) در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد تلفات حوادث رانندگی هزار و ۸۲۱ نفر بود، ۱۰٫۹ درصد کاهش یافته است. در این مدت استانهای تهران با ۱۳۰ مورد، خراسان رضوی با ۱۲۹ مورد و فارس با ۱۲۴ مورد بیشترین تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند.
به گزارش فارس، در مرداد امسال ۲۹ هزار و ۳۸۵ نفر در حوادث رانندگی مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه ۶٫۲ درصد افزایش یافته است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.