مزایای شبکه زیرساخت و تکنولوژی جدید مخابرات تهران

مزایای شبکه زیرساخت و تکنولوژی جدید مخابرات تهران

افزایش کاربران سرویس‌های دیتا و اینترنت و رشد پهنای باند مورد نیاز، ورود اپراتورهای جدید موبایل با شبکه core بر مبنای IP، تقاضای پهنای باند از طرف اپراتورهای ارائه خدمات، شرکت مخابرات تهران را بر آن داشت که به سمت شبکه “بک‌بون” قوی و تکنولوژی جدید حرکت کند.

ابراهیم یافتیان – قائم مقام شرکت مخابرات استان تهران – در گفت‌وگو باایسنا، اعلام کرد:‌ از ضرورت‌های شبکه بک‌بون انتقال نوین، انعطاف‌پذیری، مقرون به صرفه بودن، پهنای باند بسیار بالا و قابلیت ارائه سرویس‌های IPمحور به صورت غالب و همچنین سرویس‌های سنتی TDM است.

وی افزود: براساس مطالعات انجام شده روند تکاملی در شبکه انتقال به کارگیری تکنولوژی OTN است و این شبکه منافاتی با شبکه‌های NG-SDH و مترواترنت نداشته و به عنوان لایه زیرساخت در خدمت این شبکه‌ها است.

یافتیان ادامه داد: علاوه براین کاربردهایی نظیر GPON که نیازی به پردازش در لایه سه ندارد و باعث افزایش روترهای شبکه مترواترنت می‌شوند و یا ترافیک متقاضیان خاصی که تمایلی به استفاده از مدیای اشتراکی را ندارند به راحتی توسط شبکه OTN و با ظرفیت بسیار بالا پشتیبانی می‌شوند.

قائم مقام مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در توضیح این شبکه‌ها بیان کرد: شبکه OTN امکان ارائه طول موج به ظرفیت‌های مختلف را فراهم می‌کند همچنین با به کارگیری تکنولوژی WDM از پهنای باند فیبر نوری به صورت موثر استفاده می‌کند.

یافتیان بیان کرد:‌ در حال حاضر تجهیزات با ظرفیت Tb/s 3.2 و Tb/s 6.4 توسط سازندگان قابل ارائه است. WDM در ابتدا به صورت یک سیستم انتقال نقطه به نقطه مطرح بوده اما با پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر امکان شبکه کردن آن با به کارگیری فن‌آوری‌های جدید از جمله کراس کانکت نوری / الکتریکی و add/drop ‌ میسر شده است.

وی تصریح کرد: در شبکه OTN قابلیت مدیریت متمرکز شبکه امکان ایجاد سرویس و کوتاه‌ترین زمان ممکن را فراهم می‌کند. همچنین از نظر پروتکشن نیز OTN با مشخصه‌هایی از جمله پشتیبانی از ترافیک IP، پهنای باند ترابیتی، اتصال لینک مطمئن، مدیریت و کنترل یکپارچه و کیفیت سرویس مطلوب مولفه‌های یک شبکه زیرساخت مطمئن را به بهترین شکل ارائه می کند.

قائم مقام مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در پایان گفت: براساس قابلیت‌های این سیستم در فاز اول پروژه به صورت پایلوت با نصب تجهیزات در شش مرکز مخابراتی تهران ارائه شده است و به دنبال آن با توجه به اجرای طرح‌های هم کدی و توسعه شبکه و نصب تجهیزات در ۲۳ مرکز دیگر یک بستر پرظرفیت انتقال برای تامین لینک‌های مورد نیاز فراهم شده است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.