مزدوران آل خلیفه طی ۲ سال قبل بیش از ۲۰۰ زن بحرینی را دستگیر کرده‌اند

۱۴م آذر ،

aljazeera4-5.jpg

همزمان با سالروز بزرگداشت روز زن در بحرین، جمعیت الوفاق این کشور اعلام کرد، نیروهای رژیم آل خلیفه در دو سال قبل بیش از ۲۰۰ زن را دستگیر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری عراقی براثا، جمعیت الوفاق بحرین که یکی از گروه‌های اسلام‌گرا و مخالف بحرین است، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد زنانی که در دو سال اخیر یعنی از زمان آغاز درگیری‌ها میان مخالفان اسلام‌گرا و دولت بحرین تاکنون توسط نیروهای رژیم آل خلیفه دستگیر شده‌اند، در حال حاضر بیش از ۲۰۰ تن است، این در حالی است که بیش از ۵۵۰ زن دیگر از محل کار خود اخراج شده‌اند.

در این بیانیه که به مناسبت روز زن در بحرین و با همکاری کمیته زنان و کودکان در اداره حقوق بشر جمعیت الوفاق بحرین صادر شد، آمده است که زنان بحرینی همچنان از تجاوزات و اقدامات وحشیانه دولت بحرین علیه خود رنج می‌برند.

همچنین در بیانیه مذکور تاکید شده است: در کشوری که مقام‌های آن مدعی حمایت از حقوق زنان و دفاع از آنان می باشند، تعداد زنانی که در دو سال قبل دستگیر شده‌اند بیش از ۲۰۰ تن است که بیشتر آنها نیز مورد شکنجه، تهدید و اهانت توسط نیروهای بحرینی قرار گرفته‌اند.

در بیانیه جمعیت الوفاق بحرین همچنین اعلام شده که از این تعداد ۷۲ زن در محل کارشان، بیش از ۲۳ زن در منزل خود و ۱۲ زن دیگر نیز در اماکن عمومی دستگیر شده‌اند.

این در حالی است که ۵۵۰ تن دیگر از زنان بحرینی از محل کار خود اخراج شده و حتی زندگی بعضی از آنها از جمله سعیده بهیه العرادی، زن بحرینی که به دست نیروهای آل خلیفه به شهادت رسید، مورد تهدید قرار گرفته است.

بر اساس بیانیه جمعیت الوفاق، تمامی این اقدامات “شرم‌آور” علیه زنان بحرینی حتی پس از صدور گزارش کمیته بین‌المللی حقیقت‌یاب بحرین نیز ادامه داشته و نظام بحرین هر سال روز زن را در حالی جشن می‌گیرد که به تجاوزاتش به ساده‌ترین حقوق زنان ادامه می‌دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.