مسئولان نظامی بلندپایه اردن و آمریکا درباره برگزاری تمرین نظامی مشترک گفتگو کردند

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۳
سرلشکر ستاد مشعل محمد الزبن رئیس ستاد مشترک ارتش اردن امروز یکشنبه در امان با ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره مقدمات برگزاری تمرین های نظامی بین المللی« شیر آماده » که قرار است اوایل ماه مه در اردن برگزار شود گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاری شینهوا از امان، فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، روسای ستاد ارتش دو کشور درباره آخرین تدارکات و تدابیر مربوط به اجرای تمرین نظامی مشترک «شیر آماده» که با شرکت هفده کشور عربی و دوست در اردن برگزار خواهد شد گفتگو کردند.
بر اساس این بیانیه، مرحله آماده سازی و ایجاد هماهنگی برای این تمرین نظامی مدتها طول کشید. این تلاش ها از زمان پایان نخستین تمرین مشترک که در ماه ژوئن سال گذشته برگزار شد آغاز شده است.
این بیانیه می افزاید، تمرین «شیر آماده» در چارچوب برنامه های آموزشی نیروهای مسلح اردن صورت می گیرد که شامل برگزاری تمرین های مشترک با ارتش های کشورهای دوست به منظور افزایش سطح آمادگی افسران و واحدهای رزمی و پشتیبانی است. تمرین ماه مه امسال که در پادگان های آموزشی مختلف در اردن برگزار خواهد شد به نیروهای زمینی و هوایی و دریایی اردن امکان می دهد با همتایان خود از ارتش های کشورهای پیشرفته که در تمرین ها شرکت دارند همکاری کنند.
بر اساس این بیانیه، الزبن و دمپسی همچنین راههای تقویت و گسترش روابط ارتش های اردن و آمریکا را در زمینه های مختلف نظامی بررسی کردند.
شایان ذکر است نیروهای اردنی اخیرا در تمرین های نظامی مشترک با کشورهای بحرین و کویت شرکت کردند.
۱۴۶/۱۰۴

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.