مسائل فرهنگی کشور با روزی ۱۷ دقیقه وقت گذاشتن رفع نمی‏شود

ˈعلیرضا خسرویˈ جمعه شب در نخستین گردهمایی از نشست‏های ˈهم‏اندیشی جوانان و مسوولانˈ در استان سمنان گفت: دو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی در کشور نقش اساسی در تحولات ایفا می‏کنند.

وی اضافه کرد: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه فرهنگ، هنر، جوانان و … به طور مستقیم با مسائل اساسی این بخش سر و کار دارند و به طور میانگین، هر دو هفته یک بار جلساتی را برای بررسی امور و ساماندهی طرح‏های مرتبط این بخش برگزار می‏کنند.

وی تصریح کرد: اگر فرض کنیم جلسات این شورا هر هفته و با سقف دو ساعت نیز برگزار شود، این امر بدین معناست که شورای عالی انقلاب فرهنگی در هر روز هفته حدود ۱۷ دقیقه برای ساماندهی مسائل فرهنگی مملکت وقت می‏گذارد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در برهه کنونی شاهد حجم زیادی از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی، ملت ایران و به خصوص جوانان هستیم و باید دید که آیا با ۱۷ دقیقه وقت گذاشتن در روز می‏توان مسائل اساسی فرهنگی در کشور را ساماندهی کرد.

خسروی در پاسخ به یکی از جوانان که کاهش سطح مهارت‏های نسل جوان امروز را در مقایسه با جوانان ابتدای انقلاب و حتی دهه‏های قبل مطرح کرده بود، گفت: حضرت امام خمینی(ره) زمانی فرمودند که جبهه در حقیقت دانشگاه انسان‏سازی است و امروز پس از سال‏ها به این نتیجه رسیده‏ایم که امام راحل تا چه اندازه واقع‏بین، دوراندیش و مسلط بر تحولات زمان بوده‏اند.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این خواسته جوانان که باید قوانین حوزه جوانان در کشور اصلاح شود، اظهار داشت: باید با مجلسی‏ها بر اساس دیالوگ خود آنها صحبت کرد تا طرح‏های اصلاحی به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: از این رو، فعالان حوزه جوانان باید طرح‏ها و پیشنهادهای خود را به طور اصولی ارائه دهند و علاوه بر این، باید اساس قوانین موجود به خوبی شناخته شود و سابقه وضع قانون را نیز بدانیم.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید بتوانیم با گفتمان خود مجلسی‏ها با آنها سخن بگوییم تا دلایل و مستنداتی که برای اصلاح یک قانون آورده می‏شود، قابل پذیرش باشد.

خسروی گفت: از این رو، پیشنهاد شد تا ˈمجلس محلیˈ در سمنان و مهدیشهر راه‏اندازی شود و در این بخش به فعالیت بپردازد که خوشبختانه تاکنون بسیاری از جلسات کمیسیون‏ های تخصصی آن برگزار شده است.

وی افزود: در زمان حاضر، هر طرحی که در مجلس شورای اسلامی مطرح یا پیشنهاد می‏شود، در مجلس محلی سمنان و مهدیشهر به سرعت مورد بررسی قرار می‏گیرد تا اشکالات آن قبل از تصویب برطرف شود.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر اینکه وقتی قانونی توسط مجلس تصویب شد دیگر برای همه افراد لازم‏الاجراست، گفت: کمیسیون‏های تخصصی مجلس محلی سمنان و مهدیشهر راه‏اندازی شده و باید برای جوانان، بخش ویژه‏ای در نظر گرفته و از توانمندی فعالان این قشر بهره‏برداری شود.

خسروی اضافه کرد: جوانان باید در مجلس محلی حضور داشته باشند و بتوانیم از توانمندی و ظرفیت‏های آنها به خوبی در راستای پیشبرد امور بهره ببریم.

این نشست با حضور ˈهمت هادیانˈ مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان، شماری از اعضای کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد، مدیران و اعضای سازمان‏های مردم‏نهاد استان و … در سالن جلسات معاونت فرهنگی و جوانان سازمان ورزش و جوانان استان سمنان برگزار شد.ک/۲

۵۹۹/۶۰۸

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.