مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه همسران شاهد و ایثارگر در مشهد آغاز شد

رییس اداره قرآن و معارف سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در این خصوص به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: بیست و چهارمین دوره مسابقات شاهد و ایثارگر کشور در سه گروه پسران، همسران و دختران در رشته ‌های حفظ، قرائت، مفاهیم، تفسیر و نماز سوم لغایت دوازدهم شهریور ماه جاری در مشهد در حال برگزاری است.

حجت الاسلام ‘علی خلیل ارجمندی’ افزود: در این رقابتها در مجموع هزار و ۲۰۰ نفر و در هر بخش ۴۰۰ نفر با هم به رقابت می پردازند.

وی گفت: مسابقه های قرآن کریم همسران شاهد و ایثارگر به مدت سه روز در حال برگزاری است.

او ادامه داد: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر کشور بهمن و اسفند ماه پارسال با حضور حدود ۵۰ هزار نفر و مرحله استانی این مسابقات نیز با شرکت ۱۵ هزار نفر فروردین و اردیبهشت‌ ماه امسال برگزار شده بود.ک/۲

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در مراسم گشایش این مسابقات ترویج فرهنگ و معارف قرآن از ضروریات جامعه دانست.

حجت الاسلام ‘حجت گنابادی نژاد’ گفت: باید از این معارف تابناک برای رفع مشکلات و مقابله با توطئه های دشمنان به خوبی بهره گرفت.

وی اظهارداشت: این مسابقات نوعی مسابقات صنفی نیست بلکه الگو، نمونه، عیار و نشانه ‌ای در جبهه بزرگ نهضت قرآنی کشور است.

او گفت: توجه به معارف و فرهنگ قرآنی بزرگترین سرمایه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

وی اظهار داشت: امروز سرمایه قرآن تنها یک نیاز شخصی نیست بلکه یک خط مقدم برای مقابله با ترفندها و جبهه استکبار جهانی است.

او اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران با سه سرمایه اصلی اعتقادات دینی و مذهبی، حضور آحاد مردم در صحنه و پرچمداری ولایت فقیه و رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به پیروزی رسید و امروز هم این مسائل رمز استمرار انقلاب است.

۷۴۹۰/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۶۸۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.