مسابقه شال و کلاه ایرانی بهمن‌ماه برگزار می‌شود

۲۷م آذر ،

به همت انجمن طراحان لباس و پارچه ایران/

مسابقه و نمایشگاه شال کلاه ایرانی در دو بخش طراحی و اجرا توسط انجمن طراحان لباس و پارچه ایران دهه سوم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، کلاه ایرانی که از با قدمت ترین کلاه‌ها در دنیا به حساب می آید، در دوره هایی از تاریخ وجه تمایز ایرانیان از دیگر قومیت ها و ملیت ها در دنیا به حساب می آمد. استفاده از این سبک کلاه در دوران قاجار در اوج بود و بیشتر مردم ثروتمند از آن استفاده می کردند. جنس این کلاه ها بیشتر از پوست و به رنگ طوسی بود. جالب توجه است که کلاه ایرانی با ارزش بالایی که دارد در بسیاری از وب پایگاه اینترنتی های فروش آنلاین با قیمت های بالا به فروش می رسند.

با در نظر گرفتن این پتانسیل و با اقتدا به هنر و فرهنگ ایرانی و با تلفیق آن با هنر مدرن و افزودن یار جدا نشدنی کلاه که بی‌تردید شال است این مسابقه پا به عرصه وجودی خواهد گذاشت. بی تردید در نهایت نتایج مثبتی از این مسابقه گرفته خواهد شد.

توسعه هدف دار قابلیت ها و ظرفیت های هنرمندان ایرانی و با تاکید بر ارتقای دانش علمی و هنری این اشخاص در جریان برنامه های فرهنگی همچون این مسابقه، معیار اصلی در اجرای این پروژه گردید.

اعتقاد دبیرخانه مسابقه بر آن است که در آینده نزدیک و همزمان با اجرای مسابقه به طور کامل این اهداف شکلی کاملا عملیاتی به خود گیرند. این اهداف در هشت مورد مجزا به این شرح است: خلق ایده های جذاب و زیبا در زمینه انواع شال و کلاه،ایجاد انگیزه در جهت تولید طرح ها بر مبنای نیاز جامعه و بازار،ایجاد ارتباط ما بین طراحان آکادمیک و غیر آکادمیک و انتقال تجربیات طرفین نمایش خلاقیت و هنر فردی در تولید انواع شال و کلاه،ارزیابی توان طراحان فعال در کشور در زمینه طراحی شال و کلاه،تامین نیاز های داخل کشور در این زمینه،ایجاد زیرساخت برای طراحی و تولید این کالا در سال های آینده،آشنایی اشخاص با توانایی های انجمن.

گفتنی است،علاقه مندان و شرکت کنندگان می توانند از انواع پارچه، چرم(پوست) و بافت در خلق آثارشان استفاده کنند. هر شرکت کننده می تواند تنها سه اثر شامل شال، کلاه و یا پوشش سر در دوبخش طراحی و اجرا جهت شرکت در مسابقه ارائه نماید.

بر اساس آخرین زمانبندی صورت گرفته توسط دبیرخانه جهت برگزاری مسابقه شال و کلاه، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیر خانه ۱۵ بهمن ۹۱ و زمان برگزاری نمایشگاه و مسابقه دهه سوم بهمن اعلام شده است.همچنین دبیرخانه دریافت آثار، دفتر انجمن طراحان لباس و پارچه ایران است.
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.