مساجد و تکایای شمال شرق تهران ایمن سازی می گردد

۲۲ آبان ،

دبیر کمیته راهبری جامعه ایمن منطقه ۴ تهران از نیازسنجی و انجام بازدیدهای میدانی از مساجد سطح منطقه خبر داد و گفت: تا پیش از آغاز ماه محرم، نا ایمنی ها از مساجد و تکایای سطح منطقه حذف خواهد شد.

 
به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه ۴، سید مجید میرشفیعی با اعلام این خبر گفت: در آستانه ماه محرم و آغاز مراسم سوگواری سالار شهیدان، کمیته راهبری جامعه ایمن منطقه با هماهنگی شورای سیاستگذاری جامعه ایمن شهر تهران به منظور حفظ و ارتقاء ایمنی و بهداشت مساجد و اماکن مذهبی و رفاه حال عزاداران حسینی اقدام به تهیه چک لیست بازدید و رفع مشکلات و نیازهای مساجد و حسینیه ها نموده است .
وی افزود: در این طرح که از ۱۷ آبان ماه آغاز و ۲۵ آبان به پایان می رسد، کلیه مساجد و حسینیه های منطقه از نظر نکات ایمنی بازدید می شوند و ارتقاء سطح ایمنی و رفع مشکلات آن ها در اولویت قرار دارد. 
دبیر کمیته راهبری جامعه ایمن منطقه چهار اضافه کرد: این طرح در ۹ بخش شامل، ایمن سازی ساختمان مساجد، تکایا و اماکن مذهبی، ارتقاء ایمنی سیستم گرمایشی، دودکش ها و سیستم برق مساجد و تکایا، ایمنی در آشپزخانه، بهداشت ظروف غذا، رفع آلودگی های صوتی، ایمنی داربست ها و رعایت نکات بهداشتی در مساجد سطح منطقه اجرا خواهد شد. 
میر شفیعی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات این کمیته در کاهش حوادث ناشی از مرگ های خاموش گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و به منظور کاهش حوادث ناشی از مرگ های خاموش، لوح فشرده ایمنی (پیشگیری از مرگهای خاموش ناشی از گاز مونوکسید کربن) به صورت خانه به خانه در ساختمان ها و اماکن مسکونی محله شمیران نو و میادین میوه و تره بار محله خاک سفید توزیع شد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.