مساله هسته ای به ملت ایران عزت نفس داد

ایشان در بیاناتی خطاب به دانشمندان هسته ای کشور تصریح کرده اند: باید بدانید کاری که می کنید مهم است. البته ابعاد کار همین‌طور که گفتم خیلی متعدد است. در تبلیغات سعی کردند و می کنند که وانمود کنند این یک کار صرفا ایدئولوژیک است. یعنی به منافع ملت و منافع کشور ارتباط ندارد در حالیکه کار شما یک کاری است که مستقیما به منافع ملی ارتباط دارد.

کار انرژی هسته‌ای این است، مستقیما به منافع ملی ارتباط پیدا می کند. در گزارشی که آقای دکتر عباسی دادند بخشی از جوانب ارتباطش به منافع ملی ذکر شده. انرژی هسته‌ای کاری است برای ملت، برای کشور، برای آینده.

مستکبران عالم و کسانی که حکمرانی دنیا را حق خودشان می دانند که همین کشورهای مستکبرند، اسم خودشان را می گذارند جامعه‌ جهانی، در حالیکه جامعه جهانی اینها نیستند. جامعه‌ جهانی ملت هایند و دولت های آنها. چند تا کشور اسم خودشان را می گذارند جامعه‌ جهانی و به نام جامعه‌ جهانی حکم صادر می کنند، حرف می زنند، رد می کنند، اظهار توقع می کنند. این چند کشور تسلطشان بر دنیا را به واسطه‌ انحصار علم و انحصار فناوری تعریف کردند.

بخشی از این هیاهوئی که این ها می کنند به خاطر این است که این انحصار شکسته نشود. اگر چنانچه ملت ها بتوانند در قضیه‌ هسته‌ای، در قضیه‌ فضا، در مسایل الکترونیک، در مسایل گوناگون صنعتی فناوری و علمی پیش بروند، راهی برای سیادت زورگویانه و قلدرانه این ها بر دنیا باقی نخواهد ماند.

… اینها می خواهند این انحصار شکسته نشود. هر ملتی که بتواند با استقلال، نه زیر بلیت آنها و با مجوز آنها و در اختیار آنها و در مشت آنها، روی پای خود بایستد، یک ضربه به این انحصار زده و این کار امروز خوشبختانه در ایران راه افتاده است. باید با جدیت تمام این رشته مهم و این کار اساسی و بزرگ را پیگیری کنید، دنبال کنید.

به خدا توکل کنید و خدای متعال هم به شما کمک خواهد کرد. استعداد هست ظرفیت انسانی هست ظرفیت طبیعی هست خوشبختانه امروز ظرفیت سیاسی هم به طور کامل وجود دارد. گاهی ظرفیت های طبیعی و انسانی هست اما ظرفیت های سیاسی وجود ندارد، تسلط دشمن اجازه نمی دهد که این ملت نفس بکشد و این ظرفیت های انسانی و طبیعی به عرصه بیایند. انقلاب آمده این ظرفیت سیاسی را هم به وجود آورده، می توانید پیش بروید و باید پیش بروید.

** بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشمندان و مسوولان صنعت هسته ای با معظم له در سوم اسفند سال ۱۳۹۰

فراهنگ ** ۱۰۰۳ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۷۵۸۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.