مستنداتی از تبلیغات زودهنگام کاندیداها داریم/ لاریجانی به وزارت کشور می‌آید

۱۸اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران مستقر در وزارت کشور، امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراهای مجلس امروز بعد از ظهر به‌منظور بازدید از مراحل ثبت نامی کاندیداها در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

خجسته در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا از تمامی دست‌اندرکاران اصحاب رسانه تشکر می‌کنم لذا امروز بدون اطلاع قبلی و از طرف مجلس به منظور نظارت بر فعالیت ستاد انتخابات کشور در اینجا حضور پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف کمیسیون شوراها نظارت است، تأکید کرد: ما می‌خواهیم وظیفه نظارت خود را از قبل بیشتر کنیم لذا در این بازدید بسیاری از نامزدها از روند اجرایی رضایت داشتند.

رئیس کمیسیون شورای مجلس با اشاره به برنامه ریزی‌های وزارت کشور برای اجرای یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: هیئت‌های اجرایی نیز هم اکنون تشکیل شده و اعضای آن‌ها معرفی شدند و در ادامه نیز این هیئت‌ها در شهرستان‌ها تشکیل خواهد شد.

خجسته در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس مجلس برای بازدید به وزارت کشور خواهد آمد، گفت: آقای دکتر لاریجانی اگر فرصت کند حتماً حضور پیدا خواهد کرد.

و همچنین در پاسخ به سؤال دیگری که آقای لاریجانی آیا برای ثبت‌نام در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: این سؤال را باید از خودشان بپرسید لذا من از این مسئله خبر ندارم.

رئیس کمیسیون شوراها دربارهٔ روند تأیید صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت این داوطلبان از ۴ مرجع استعلام خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران در مورد اینکه آیا گزارش‌هایی در خصوص تبلیغات زودهنگام کاندیداها به دست شما رسیده است، اظهار داشت: تاکنون گزارش‌های مستندی را برای ما فرستاده‌اند.

وی ادامه داد: اعلام کردیم که اگر چنین مواردی ملاحظه شد آنان را مستند به ما ارائه دهند؛ لذا بخشی از این گزارش‌ها از سوی مردم و فرمانداری‌ها و استانداری‌ها اعلام شده است.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به ماده ۳۵ قانون اصلاح انتخابات و ۲ نکته مهم مدیر و مدبر و همچنین رجال سیاسی مذهبی بودن کاندیداها گفت: ما شاخصه های مختلفی را در این قانون مشخص کرده بودم که متأسفانه شورای نگهبان آن‌ها را نپذیرفت لذا حتماً در آینده ماده ۳۵ را عملی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون شوراها تأکید کرد: مدرک تحصیلی از جمله مواردی است که باید در انتخابات ریاست جمهوری لحاظ شود لذا در صورتی که تدوین جامع انتخابات و سیاست‌های کلان آن در مجمع تشخیص به تصویب نرسد در آینده این ماده را عملی خواهیم کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.