مستند «مادرم بلوط» در جشنواره بین‌المللی فیلم «میلینیوم» بلژیک به نمایش درمی‌آید

حضور˝ مادرم بلوط˝ در جشنواره ˝ میلینیوم ˝

مستند «مادرم بلوط» به کارگردانی «محمود رحمانی» با موضوع زیست محیطی در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «میلینیوم» بلژیک به نمایش درمی‌آید.

به گزارش هنر آنلاین فیلم «مادرم بلوط» ـ مستند برگزیده جشنواره بین‌المللی فیلم مستند مونیخ ـ به کارگردانی فیلمساز جوان ایرانی «محمود رحمانی» در تازهترین حضور بین‌المللی خود و با حضور کارگردان آن در بخش مسابقه اصلی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «میلینیوم» در سالن انستیتو گوته شهر بروکسل کشور بلژیک به روی پرده می‌رود و برای به‌دست آوردن جایزه این بخش از جشنواره، با مستندهایی از کشورهای مختلف جهان به رقابت می‌پردازد.

جشنواره مستند «میلینیوم» مهمترین اتفاق سینمایی بلژیک است که با حمایت اتحایه اروپا و با شرکت فیلم‌هایی از مستندسازان جهان در روزهای ۱۱ تا ۱۹ خرداد ماه جاری (۱ الی ۹ ژوئن) در شهر بروکسل برگزار می‌شود.
فیلم مستند «مادرم بلوط» که توسط «مریم نقیبی» از مؤسسه سینمایی سوره در سطح جهان پخش بین‌المللی می‌شود؛ سال ۲۰۱۱ در بخش رقابتی بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند مونیخ آلمان به نمایش درآمد و به ‌خاطر تلفیق فضا و ارائه تصویر متفاوت از یک پرتره‌ انسانی، ارتباط ساختاری فیلم با محیط زیست انسانی و همچنین ارائه تصویر بدیع و خلاقانه در روایت فیلم، جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد.

رحمانی دو سال قبل با فیلم مستند «مُلفِ گَند» (بلندترین پلان تاریخ سینمای ایران) و با موضوع تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی، توانست جایزه ویژه هیئت داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره «میلینیوم» بلژیک را به‌دست آورد.

مستند «مادرم بلوط» به واقعیتی با موضوع زیست محیطی می‌پردازد که در جریان آبگیری سد «کارون» در شمال شرقی خوزستان پنج هزار هکتار از جنگل‌های سرسبز بلوط به زیر آب رفته و … .

مستند «مادرم بلوط» در آخرین نمایش بین‌المللی خود و با حضور کارگردان آن در بخش مسابقه آثار مستند در پنجاه و چهارمین دوره جشنواره فیلم تسالونیکی در کشور یونان به روی پرده رفت. این جشنواره در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ مسابقه بین‌الملل، مسابقه فیلم مستند، بخش مستندهای زیست محیطی، بخش مستندهای اجتماعی، نمایشگاه و کارگاه‌های تخصصی سینما در روزهای ۲۵ اسفند‌ماه تا ۴ فروردین ماه جاری (۱۵ تا ۲۴ مارس ۲۰۲۲) در شهر آتن کشور یونان برگزار شد.

عوامل تولید مستند «مادرم بلوط» عبارتند از: تصویربرداری، فیلمنامه و کارگردانی: محمود رحمانی، تدوین، طراحی

صدا و صداگذاری: فرید دغاغله، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: امین سپهریان، موسیقی: هوشنگ چهارتنگی، مجری طرح: علی حیاتی، مدیر روابط عمومی: منصور جهانی، تهیه‌کننده: صادق عوض‌زاده، محصول حوزه هنری استان خوزستان.


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.