مسعود کیمیایی: هنوز اجازه ساخت «دست تنها» صادر نشده است

مسعود کیمیایی اظهار امیدواری کرد که فیلم جدیدش را تا یک ماه و نیم آینده بتواند مقابل دوربین ببرد.

 

به گزارش ایسنا، این کارگردان سینما درباره به تعویق افتادن ساخت فیلم «دست تنها» گفت: هنوز اجازه برای ساخت این فیلم صادر نشده و باید بیشتر حرف بزنیم تا دلایل، مشخص شود.

 

وی افزود:‌ البته فکر نکنم دلیل خاصی باشد و امیدوارم کار به زودی شروع شود.

 

«دست تنها» مسعود کیمیایی قرار بود اویل خرداد ماه مقابل دوربین می‌رود.

 

سعید راد بازیگر اصلی این فیلم پیش از این گفته بود: مسعود کیمیایی با شور و شعف خاصی در تدارک ساخت این فیلم است و با انرژی زیادی کار را پیش می‌برد. خوشحالم بعد از سال‌ها دوباره این افتخار را پیدا کردم با کیمیایی کار کنم و به نتیجه کار بسیار خوشبین هستم.

 

گفته می‌شود: علاوه بر سعید راد، حضور گلچهره سجادیه هم در این فیلم قطعی شده است.

 

مسعود کیمیایی که با ساخت «بیگانه‌ بیا» وارد عرصه فیلم‌سازی شد، با ساخت «قیصر»، فیلمی که سال گذشته ۴۰ ساله شد، روندی از فیلم‌سازی را در پیش گرفت که جرقه‌های امیدوارکننده‌ای را برای آینده فیلم‌سازی‌اش رقم زد؛ حتی ابراهیم گلستان که کم‌تر درباره آثار سینمای ایران نظر می‌داد، برای این ساخته کیمیایی یادداشتی نوشت و جنبه‌های مختلف این فیلم را بررسی کرد.

 

کیمیایی بعد از ساخت «قیصر» در سال ۱۳۴۸، هر یک یا دو سال، یک فیلم ساخت، تا سال ۵۹ که «خط قرمز» را ساخت و این فیلم هیچ‌گاه به نمایش درنیامد و تا شش سال بعد فیلم نساخت. او سرانجام در سال ۱۳۶۵ «تیغ‌ و ابریشم» را ساخت. بعد از ساخت این فیلم نیز روند فیلم‌سازی‌اش را همانند گذشته هر یک یا دو سال با یک فیلم ادامه داد، تا سال ۱۳۷۸ که «اعتراض» را ساخت و بعد از آن تا پنج سال فیلمی نساخت.

 

سرانجام در سال ۱۳۸۳ «سربازهای جمعه» و دو سال بعد، فیلم «حکم» و یک سال بعد از نمایش «حکم»، «رئیس» را ساخت که در سال ۸۶ اکران شد.

 

مسعود کیمیایی زمانی در جمع دانشجویان گفته بود: فیلم‌هایم هیچ‌گاه مورد حمایت خاصی نبوده‌اند؛ بنابراین هدایت نیز نشده‌اند و درعین این‌که هر کدام نماینده‌ی دوران خودشان هستند، هیچ‌وقت به سمت کهنگی تاریخی نرفته‌اند.

 

او طی دو سال گذشته، «محاکمه در خیابان» و «جرم» را ساخت.
 


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.