مسکن مهر در اغلب شهرهای کشور ۲۰ درصد بیش از تقاضا احداث شد

‘ احمد اصغری مهرآبادی ‘ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: بررسی های صورت گرفته در ارتباط با وضعیت مسکن در کشور نشان می دهد که سالانه در شهرها هفت درصد و در مناطق روستایی هشت درصد به تقاضا افزوده می شود .

مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن ادامه داد: براساس پنجمین برنامه توسعه کشور میزان تقاضای مسکن شهری درسال جاری ۹۷۰ هزار واحد مسکونی، سال آینده به رقم یک میلیون و ۵۰ هزار دستگاه می رسد و در سال شاهد تقاضای ۱/۱ میلیون واحد مسکونی خواهیم بود .

وی تاکید کرد : بررسی های پیشین درباره هزینه یک دستگاه واحد مسکونی نشان داد که حداقل ۵۵ درصد قیمت مربوط به ارزش زمین است، درحالی که دولت به منظور کاهش قیمت تمام شده در طرح مهر ارزش زمین را از آن حذف کرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص بیش از ۳۵ هزار هکتار زمین از سوی سازمان ملی زمین به طرح مسکن مهر خبر داد و گفت: اسناد مالکیت افزون بر ۳۰ هزار هکتار از این اراضی به نام این سازمان صادر شده است .

وی در ارتباط با طرح مسکن ویژه اقشار متوسط به بالا یادآور شد: قرار است در شهر تهران ۷۰ هزار دستگاه از این واحد ها در قالب یک ، دو و سه خواب احداث شود .

مهرآبادی افزود: قیمت واحدهای مسکن مهر نسبت به واحد های مسکونی همجوار کمتر است ، اما از نظر کیفیت وضعیت مطلوبی خواهند داشت .

وی از تهرانسر در غرب و حکیمیه در شرق تهران به عنوان دو منطقه برنامه ریزی شده در این ارتباط یاد کرد و گفت : اکنون در تهرانسر تجهیز کارگاه و پی کنی صورت گرفته است .

معاون وزیرراه وشهرسازی از مصوبه دولت مبنی بر واگذاری رایگان اراضی دستگاه ها به سازمان ملی زمین ومسکن به عنوان یک ضرورت یاد کرد و گفت : تاکنون ۳۰ هزار هکتار زمین در این ارتباط تامین شد.

وی از برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی اراضی دستگاه های دولتی خبر داد که به این ترتیب نسبت به تملک آنها اقدام خواهد شد .

اقتصام ** ۱۵۵۹**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۰۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.